jag har haft en liknade fråga innan men aldrig fått något matnyttigt svar. Hej. Databas: Access 2000 Kan du köra 11 på pagesize utan problem? 12, 13, 14 osv? när slutar det fungera? Jag hämtar värdet för närvarande från en dropdownlist som endast har värdena 10/20, om du tror att du är något på spåret kan jag ändra det till en textbox och testa med olika värden. Gör gärna det. Jag har ändrat lite i dropdownlisten så nu kan du välja 10 - 40. När jag testkört börjar problemen vid 19 >. Fick detta fel när jag gick in. Om jag skall tolka den rätt av verkar det som pagesizeär mer än x antal data. Men att det skulle bli fel har jag svårt att tänka mig då den skall visa max antal även om pagesizen skulle vara större än antal poster. Hur kan du få detta felmeddelande men inte jag? Jag får bara en tom sida. Kan det vara en inställning i web.config, eller? Det blir lite lättare att felsöka om man ser koden. Alla andra felmeddelanden får jag, OM det nu skuller finnas några :-) Jag surfade bara in på den adress du angav. Du kanske satt o pillade då jag gick in som då reulterade i ett fel? Hittade felet, det du hittade. När användaren valt pagesize ur dropdownlisten sparas detta som en cookie, jag hade glömt att sätta default-värde. När jag tömde mina cookies fick jag "ditt" felmeddelande. Hej. Hur i h***e kan det fungera för dig (glad men sur). Hej... Samma sak efter rebuild. Det verkar som det är ett LAN-fel. Jag lämnade nätverket och surfade in via modem och som du säger, det fungerar då. OK, då får jag väl börja kolla proxy, host-fil mm Rebuild raderar alla dll:er och skapar upp dom på nytt det gör inte build.Min knäppa datagrid
Jag har en datagrid med paging som uppför sig lite konstigt. Om jag väljer att min pagesize skall var t.ex. 10 eller mindre fungerar allt bra men om jag väljer t.ex. 20 eller 25 o.s.v så "tappar" jag sidan, felmeddelande typ: "The page can not be displayed" mm. Det verkar som om inte sidan orkar med all viewstate-info eller nått.
Jag är snart nära att ge upp, hjälp!Sv: Min knäppa datagrid
När är det den inte hänger med mera? vad är max värdet du kan sätta som fungerar där nästa inte fungerar?
Jag vet inget om att pagesize skall ha något maxvärde. Och 20-25 låter som en liten
siffra. Kör du ASP .Net 1.1 eller 1.0 ?
//Johan NSv: Min knäppa datagrid
Språk:VB
PageSize: 10 fungerar men 20 > fungerar ej
Version: Lite osäker på version men kan det vara: v1.0.3705 ?Sv: Min knäppa datagrid
Sv: Min knäppa datagrid
Har du en länk till ditt projekt så man kan testa?
Om du vill testa: http://www.skadebas.com
Användarnamn: adam.adamsson
Lösenord: hemligt
Sidan finns på Fastigheter/FastighetslistaSv: Min knäppa datagrid
På din förstasida hade du en liknande grej, denna fungerade fint. Du är helt säker på att du gjort rätt?
http://www.skadebas.com/system/frames/SB_MainPage.aspx?UC=SB_Start.ascx
<code>
Specified argument was out of the range of valid values. Parameter name: value
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.ArgumentOutOfRangeException: Specified argument was out of the range of valid values. Parameter name: value
Source Error:
Line 107:
Line 108: '--> Antal poster som skall visas.
Line 109: dgPropertyList.PageSize = intPageSize 'ddlPageSize.SelectedItem.Value 'intPageSize
Line 110:
Line 111: '--> Provar att fylla och binda data till datagrid
</code>Sv: Min knäppa datagrid
Min miljö: Jag sitter med VS.NET på egen maskin och arbetar mot projektet som ligger på servern.
Har för mig att jag såg någonting om customErrors=... i början av mitt projekt.Sv: Min knäppa datagrid
För du bör oxå se detta fel när du går mot din applikation. Jag vet dock att ASP .Net och dess cache hantering inte är i bästa kvalité alltid. Då den kan spöka lite för en.
Skall göra ett till test, återkommer.
Jepp. fick fel igen. Ser du inte feler?
Jag tycker Fastiheter/fastighetslista och det dyker upp med en gång.
det hjälps nog inte om du pillar i web.config då jag ser felet så presenteras felen.
Vad man kan göra i web.config är att stänga av hanteringen för vanliga surfare.
kör du testet genom Vs .Net ? eller öppnar du ett nytt browserfönster när du testar?
Nu är jag i alla fall tilbaka på ruta 1 :-| Sv: Min knäppa datagrid
För mig fungerar det jättebra. Jag vlade 40 poster utan problem. Kunde gå bode fram o tillbaka. Konstigt att det inte fungerar för dig.
Vad kör du för browser? OS? Har du slängt in senaste fixarna för ditt OS? Browser m.m. Kanske något lurt där?
Browser: Jag kör IE 6.0
Nu börjar jag bli riktigt snurrig!Sv: Min knäppa datagrid
Jag vet faktiskt inte. Har du SP1 till IE6.0?
Det verkar lite som DNS:en strular, att du lokalt tappar kontakt med din server.
Se om du har SP1 till IE, kan ju ligga där. Annars kör en rebuild på hela ditt projekt så allt kompileras om o testa sedan igen. (alltså ingen vanlig build)
Skillader build vs rebuild? Vad kör du själv för browser mm?
På sidan som ej hittas står det "Cannot find server or DNS Error
Internet Explorer", du är nog inne på rätt spår.
Tänkte även passa på att TACKA för all din hjälp!!!Sv: Min knäppa datagrid
Sv: Min knäppa datagrid
/Fredrik N