Hej! Hej! Testa med att sätta Server.Transfer perserveForm till true och EnableViewStateMac till false. Då ska QueryString, ViewState och event information be tillgängliga på den sida man gör en transer till. Sedan gör du från din confirm en transfer tillbaka till user sidan. Se bara till så att du sätter perserveFrom till true och EnableViewStateMac till false på user och confirm sidan. Fredrik, jag tror inte jag riktigt förstod vad du menade. Gör man det alltså i CodeBehind eller i ascx sidan? Jag har testat med alla möjliga kombinationer, men det funkar inte. Sidan rensas ändå! Gör följande från form1: Tillbaka-knapp
Jag har ett formulär i ASP.NET. Innan man sparar informationen (genom att trycka på spara-knappen) vill användaren kanska göra en preview. När användaren trycker denna previewknapp kommer han/hon till en ny aspx sida som visar vad användaren har matat in. Därifrån finns en Tillbaka-knapp för att ta användaren tillbaka till första formuläret så att denne kan spara/fortsätta ändra. Men när jag trycker på Tillbaka knappen och kommer tillbaka till första formuläret så rensas alla fälten.
Hur ska man göra för att gå tillbaka till första formuläret utan att fälten töms?
Mvh,
NazSv: Tillbaka-knapp
Jag har haft ett liknande problem.
Jag löste det med att visa samma aspx-sida båda gångerna.
Jag skapade två stycken grid layout panel. sedan dolde resp visade jag dom beroende på om det var design eller förhandsgranska.
När jag jag skrev koden la jag förhandsgranskningen nedanför designen.
Sedan flyttade jag upp den till att ligga ovanpå för att det skulle se bra ut när jag körde det hela.
// ThomasSv: Tillbaka-knapp
<code>
<%@ Page language="vb" EnableViewStateMac="false" .... %>
</code>
/Fredrik NSv: Tillbaka-knapp
Sv: Tillbaka-knapp
Jag försöker förklara vad jag har gjort:
Jag har i form1.aspx ett formulär som har en user control i sig. Där finns en preview knapp. När jag trycker på denna knapp gör jag följande från form1:
<code>
Server.Transfer(this.Page.Request.ApplicationPath + "aspx2.aspx");
</code>
I aspx2.aspx finns en annan user control som visar innehållet i form1.aspx. Det finns även en knapp "Tillbaka". När jag trycker på denna knapp gör jag följande:
<code>
Server.Transfer(this.Page.Request.ApplicationPath + "aspx1.aspx", true);
</code>
Då kommer jag tillbaka till första formuläret, men allt är nu borta från kontrollerna.
I form1.aspx har jag följande:
<code>
<%@ Page language="c#" EnableViewStateMac="false" ...%>
</code>
Vad är det jag har missat?
Mvh,
NazSv: Tillbaka-knapp
<code>
Server.Transfer(this.Page.Request.ApplicationPath + "aspx2.aspx",true);
</code>
Sätt form1.aspx's EnableViewStateMac="false" samma för de andra sidorna.
Din tillbaka knapp ska ha följande som du skrev:
<code>
Server.Transfer(this.Page.Request.ApplicationPath + "aspx1.aspx", true);
</code>
Om form1.aspx har formuläret där du fyller i data så sätter du form1s EnableViewStateMac till false, och när du trycker på tex nästa knappen så kör du en Server.Transfer och sätter andra argumentet till true. Den sida du kommer till som visar om man skrivit in rätt uppgifter måste oxå ha EnableViewStateMac satt till false. Trycker du sedan på Tillbaka så sätter du även här andra argumnetet i Server.Transfer till true. Har du sedan en till nästa knapp för att komma till en sida som ska spara informationen så navigerar du till denna oxå med Server.Transfer och andra argumentet ska vara true.
/Fredrik N