Hej, Hej. :-) Jag påstår att Johan N har lite fel. VA? Du skrev så här: Mitt svar va nja. Vill bara tillägga att det går utmärkt att ha både VS.Net 2002 och VS.Net 2003 på samma maskin, om man vill ha tillgång till båda.Uppdatera .Net till v 2003?
Jag tänker uppdatera min .Net 2002 till .Net 2003.
Är det några problem att köra alla gamla projekt asp dll mm som är gjorda i 2002?
På min server (Ej utvecklingsmaskin) har jag endast installerat frameworket från windows update.
Behöver jag göra något tillägg p den eller funkar projekt som är gjorda i 2003?Sv: Uppdatera .Net till v 2003?
Anatart att du syftar på Vs .net 2003?
Alla dina gamla projekt går att öppna. Dock kommer Vs .Net 2003 att villja bygga om solution filerna m.m. Detta innebär att du inte sedan kan öppna den på en tidigare version av Vs .Net.
Ang om du måste updatera ramverket på din utv server så är svaret nja. Det beror lite på, du kan fortfarande kompilera din kod till 1.0 versionen genom att ändra detta i Vs .Net 2003. Som default står den på 1.1.
Undantaget är dock Asp .Net som alltid kommer att köras under senaste versionen. Så slänger du in en 1.1 version kommer ASP .Net att köra under denna. Det kommer inte skapa något problem för dig. Dock är vissa saker i .Net framework klassbibliotet ändrade. Så skulle du använda dig av något av dem så kommer du få ett fel. Dock har jag för mig det var mer interna saker samt saker du troligen inte använder dig av själv.
//Johan NSv: Uppdatera .Net till v 2003?
Om du vill kan du amrkera detta inlägg löst. Så slipper det ligga som olöst.
Ha en trevlig helg.
mvh Johan NSv: Uppdatera .Net till v 2003?
VS.NET 2003 kompilerar alltid för version 1.1 men man kan välja att markera applikationen så att version 1.0 används vid exekvering. När man gör detta val får man en varning om att detta kan ge kompatibilitetsproblem.
Jag föreslår att du ser till att du har version 1.1 av frameworket på servern och att du låter VS.NET använda default-inställningarna för vilket framework som skall användas vid exekvering.
/COSv: Uppdatera .Net till v 2003?
Vad har jag för fel? du säger ju exakt samma saker?
Slänger du in Vs .Net 2003 så står det default på 1.1. Vill man ha något annat får man ändra detta. ASP .Net kommer att gå under 1.1 även om du har den kompilerad under 1.0, så vida du inte går in i konfigurationsfilerna och anger något annat.
"Ang om du måste updatera ramverket på din utv server så är svaret nja. Det beror lite på, du kan fortfarande kompilera din kod till 1.0 versionen genom att ändra detta i Vs .Net 2003. Som default står den på 1.1."
Jag säger att du kan, när du kompilerar, markera att koden skall använda version 1.0 av frameworket. Det kompileras dock fortfarande mot version 1.1. Skillnaden kan tyckas vara hårfin men...
/ChristerSv: Uppdatera .Net till v 2003?
Om du säger att du skall ha 1.0 vid kompilering så skall du endast behöva ha
1.0 versionen av ramverket. Och inte båda. Det är det som är vitsen.
Men du har rätt. väljer man 1.0 kör den bara under 1.0 runtimen fast kompileras med 1.1. Tycker egentligen det är rätt sjukt. Vid kritiska system där man ex inte får stöta på buggar så kommer ju detta orsaka problem. Om man inte kan återställa sin app till en gammal version utan att installera äldre Vs .Net