Hej Är du helt säker på att du inte tappat Eventet till knappen? Det händer inte något alls. Har löst det.Datalist med imagebutton
Jag har sött på ett konstigt problem.
Jag får helt enkelt inte imn imagebutton att fungera i en datalist. Datalistan aktiverar nämligen inte datalist1_ItemCommand händelsen. Men med linkbutton fungerar det utmärkt. Jag har dessutom lagt in båda dessa kontroller, funkar med linkbutton men fortfarande ej med imagebutton
För imagebutton
<code>
<asp:ImageButton id="bEdit" runat="server" CommandName="edit" Height="17px"></asp:ImageButton>
</code>
För linkbutton
<code>
<asp:LinkButton id="LinkButton1" runat="server" CommandName="edit">LinkButton</asp:LinkButton>
</code>
Har fått detta att fungera på en annan dator. Vad kan felet vara?
Tack för hjälpen
Marcus
Sv: Datalist med imagebutton
Om du kör Vs .Net så har den en tedens att göra sånt :-( Varför = vet ej. Dåligt implementerat. Oftast blir det så då man lägger en kontroll innaför en annan kontrolls syntax, då känner den inte av att ens kontroll finns och på så vid när man väljer design läge så bygger den om koden för dig.
Om du har eventet vad exakt händer? error? Har du kört debbuging?
//Johan NSv: Datalist med imagebutton
När jag kör debbug och klickar på knappen händer ingenting. Ingen händelse verkar triggas.
/MarcusSv: Datalist med imagebutton
Det berodde på att funktionen LoadDataList fanns på Page_Load utan
att jag hade kontrollerat om sidan laddas på nytt (IsPostBack)
<code>
Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
'Put user code to initialize the page here
If Page.IsPostBack = False Then
LoadDatalist()
End If
End Sub
</code>
Det konstiga är (vilket jag just testat) är att om man även ligger in en LinkButton. Tar bort kollen för Page.IsPostBack så slutar imagebuttons att fungera, men LinkButton fungerar fortfarande utmärkt!!!
/Marcus