Jag får detta felmeddelande när jag försöker att skriva ner till en access databas. Det saknas skrivrättigheter på databasfilen för användaren som IIS kör anonym acces genom. Men jag kan ju skriva till databasen från en annan application i ASP.NET Testa att sätta Everyone med write access på din databasfil, se om det löser dina problem. Du har med 99,9% sannorlikhet inte tillåtelse att spara eller updatera i din access databas pga rättigheter. (läsa går bra.) Ja ibland undrar man vad man håller på med. Felmeddelande Operation must use an updateable query
Frågan funkar perfekt ifall jag kör den direkt i access men när jag kör den i ASP.NET så funkar det inte.
Det är likadant ifall jag ska lägga till en post som när jag försöker att uppdatera en.
"Operation must use an updateable query."
Någon som har nått förslag.Sv: Felmeddelande Operation must use an updateable query
Sv: Felmeddelande Operation must use an updateable query
Sv: Felmeddelande Operation must use an updateable query
Se även till så att du inte har Databasen öppen i Access medans du går mot den.
Kolla även om du går med samma användare från båda applikationerna.
Detta gör du i IIS för de olika ev virtuella mappar du har för de två olika applikationerna.
IUSR_<datornsnamn>
//Johan NSv: Felmeddelande Operation must use an updateable query
Jag skapade en kopia av databasen bara för att jag skulle rensa den på alla data och hade då givetvis glömt att ställa om rättigheterna.
Tack för hjälpen!