Kan vara ute och cykla här. Men Count i en ArrayList genererar tillbaka en Integer. Alltså en Int32. Och den kan ha ta upp till 2,147,483,648 signed och det är det som returneras. Det verkar som om att den bara kan ta 128 st. Det är nog något annat problem i din applikation, jag testade att lägga in 10 000 ArrayLists i en ArrayList utan problem. Jag är mer inne på föregående svar, minnet tar slut eller så går det in 2^32 element. Det är variabeln som heter timeEntryList som är problemet.Sv: ArrayList
Så om inte ditt minne tar slut innan borde du kunna ha 2,147,483,648 poster/objekt i din arraylist. Fast det är ju mest vilda gissningar
Du kan iallafall inte ha mer än 2,147,483,648 poster/objekt.
- MSv: ArrayList
Jag fyller den med objekt och när den överstiger 128 så är det precis som om den ballar ur helt och töms.Sv: ArrayList
Kan du klistra in lite kod? Måste vara något skitfel, eller har du bara ett 7-bitarsminne :-)Sv: ArrayList
TimeEntriesCollection är en Arraylist.
<code>
Public Shared Function GetTimeEntry(ByVal UserID As Integer, ByVal FromDate As DateTime, ByVal ToDate As DateTime) As TimeEntriesCollection
Dim ds As DataSet
Dim paramlist As New ArrayList()
paramlist.Add(DataAccess.CreateParameters("@UID", OleDbType.Integer, UserID))
paramlist.Add(DataAccess.CreateParameters("@FromDate", OleDbType.Date, FromDate))
paramlist.Add(DataAccess.CreateParameters("@ToDate", OleDbType.Date, ToDate))
Try
ds = DataAccess.ExecuteDataset(ConfigurationSettings.AppSettings.Item("ConnectionString"), "GetTimeEntryLog", paramlist)
Dim timeEntryList As New TimeEntriesCollection()
Dim row As DataRow
For Each row In ds.Tables(0).Rows
Dim timeEntry As New TimeEntry()
timeEntry.UserID = Convert.ToInt32(row("UserID"))
timeEntry.InTime = Convert.ToDateTime(row("InTime"))
timeEntry.OutTime = Convert.ToDateTime(row("OutTime"))
timeEntry.SumWorkedTime = Convert.ToInt32(row("SumWorkedTime"))
timeEntry.SumFlexTime = Convert.ToInt32(row("Flex"))
timeEntry.IsManual = Convert.ToBoolean(row("Manuellt"))
timeEntryList.Add(timeEntry)
Next row
Return timeEntryList
Catch exp As Exception
Exit Function
End Try
End Function
</code>