Hej! Page not found låter lite konstigt, vad är det för typ av meddelande? Får du det av ASP.NET eller från IIS? FELMEDDELANDE: Hu, vet inte om det felet är ASP.NET relaterat, verkar skumt... Du gör ingen Response.Redirect som går galet?Problem med UserControl+ DataGrid + Paging
Problem med följande scenario:
På sidan MainPage.aspx inkluderas dynamiskt en UserControl (UC), PropertyList.ascx. I denna UC skapas ett dataset som binds till en DataGrid, allt är frid o fröjd. Paging´en av denna DataGrid fungerar utmärkt så länge man håller sig till att returnera under 20 poster. Vid 20 poster eller mer "fösvinner" sidan, Page Not Found.
När jag testar att köra samma procedur på en vanlig .aspx-sida fungerar allt 100%
Fråga_1: Jag har en Page_Load i MainPage.aspx och en Page_Load i UC. Kan det vara detta som strular till det?
Fråga_2: Visst är det väl så att .aspx-sidan "körs" innan UC?
Fråga_2B: kan jag anropa en sub i UC från -aspx-sidan när Page_Load "körs"?
Fråga_3: Har du själv råkat ut för samma sak men löst det, har du lust att dela med dig?Sv: Problem med UserControl+ DataGrid + Paging
Angående fråga 2b:
<code>
((NamnetpådinASPXSida)this.Page).MinFunktion();
</code>Sv: Problem med UserControl+ DataGrid + Paging
Cannot find server or DNS Error
Internet Explorer
Jag jobbar i VB, det ser ut som om din kod är C#, eller...?Sv: Problem med UserControl+ DataGrid + Paging
Ja den är i C# vet inte riktigt hur man gör det i VB.NET, kanske någon annan som kan hjälpa.