Hur gör jag för att hämta en sessions variabel i code behind (vb)? Ja det har jag provat med men det händer inget då heller. testa att lägga ut en textruta eller label och sätt dess text property till strUser Jag kan tilldela sessionsvariablen och sedan skriva ut det värdet, men jag kan inte skriva ut det som finns när jag kommer till sidan.Sessions variabler i code behind
Jag försökte så här i Page_Load funktionen, men det fungerar inte:
strUser = HttpContext.Current.Session("NAME")
Vad gör jag för fel?Sv: Sessions variabler i code behind
Jag försöker skriva ut variablen för att kontrollera innehållet är det något speciellt jag ska tänka på där som gör att det blir fel?
Jag skriver bara Response.Write(strUser)Sv: Sessions variabler i code behind
typ lblText.Text=strUser
Du kan inte som i asp förvänta dig att du kan skriva ut med Response utan man får hitta andra lösningar iställer.
Har du vs.net kan du ju lätt debugga genom att sätta en breakpoint och inspektera variablerna.Sv: Sessions variabler i code behind
Sessionsvariabeln finns på sidan som har länken till aspx sidan (en vanlig asp sida) och där kan jag skriva ut variablen.
Men när jag kommer till aspx sidan så är det som om jag blivit av med min sessionsvariabel eller att det är tom av någon anledning.
Jag fattar noll...
Response.Write("namn:" & HttpContext.Current.Session("NAME")) 'skriver ut "namn:"
HttpContext.Current.Session("NAME") = "123"
strUser = HttpContext.Current.Session("NAME")
Response.Write(strUser) ' skriver ut "123"