de senaste dagarna kommer jag inte åt internet service manager och därmed inte heller localhost... Jag vet inte, nå't utav de senaste virusen kanske? Det är ju förresten ett & härjar just nu... Du bör kolla lite i forumet efter lovsan/blaster... Där finns det länkar som tar bort skiten åt dig... Men det finns säkert andra förklaringar. RickardD kan säkert hjälpa dig mm men när man scannar hittas ju inga virus Har du provat med några av de "online" virus-scanningar som finns? ok, iis oåtkomlig
När man klickar på internet service manager i adm tools händer inget så man kan inte se om iis kör
Har provat att installera om iis men problemet kvarstår.
Datorn är också väldigt trög att starta, beter sig lite som när jag hade viruset nimda för länge länge sedan, men har sökt flera gånger och inga virus påträffas. Dock satte norton ett virus Randex i karantän häromdagen men inga spår av det när man söker...
några tips?Sv: iis oåtkomlig
Sv: iis oåtkomlig
Sv: iis oåtkomlig
och inte när man kör borttagningsprogram för tex blaster heller...
dock
ibland när man stänger av så kommer det upp något om att mmc.exe inte har avslutats och så får man trycka på avsluta nu.
men mmc.exe är ju någon windowsfil vad jag har förstått...Sv: iis oåtkomlig
Jag brukar ofta använda mig av:
http://www.pandasoftware.com/activescan/ för att komplettera mitt egna virusprogram.
Använder även:
http://www.ravantivirus.com/scan/indexie.php nån gång då och då
Fördelen med detta (som jag ser det) är att det nu florerar virus som stänger av virusprogrammen.
Hade en kompis som skickade virusmail till mig, jag meddelade honom om det, men han sa att hans Norton minsann inte hittade nåt virus i burken.
När han kört Pandas online scanning hittades 8 st virus.
Kör en test och kolla om det hjälper, eller om du hittar nåt virus som Norton inte hittarSv: iis oåtkomlig
panda hittade tydligen en lentin.N
men känns lite som den hittar sina egna virus för att framstå som bra men vad vet jag...
men problemet kvarstår efter att att panda tagit bort den...