Hejsan! har ingen lösning på ditt problem med kanske kan dessa verktyg hjälpa dig? Ett tips är att kolla i eventloggarna vad som händer. Problem med IIS efter omstart
Jag har haft installerat IIS under en längre tid, och plötsligt en dag så märkte jag att servern hade lagt av. Fastän det stod som "igång" under tjänster (IISadmin).
Försöker jag stänga/starta om IISAdmin, så hänger programmet sig.
Det enda som verkar hjälpa är att avinstallera IIS, och sedan lägga in det igen. Det börjar bli lite jobbigt eftersom jag måste installera .NET framework och en del annat varenda gång också.
Har hört att det skulle vara ett ganska vanligt problem, så nu undrar jag om det är någon som har en möjlig lösning på problemet?
OBS! IIS Admin står inställd på att starta automatiskt, så att felet ligger inte där.
Tack på förhand!Sv: Problem med IIS efter omstart
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=01c4f89d-cc68-42ba-98d2-0c580437efcfSv: Problem med IIS efter omstart
IIS:en på en utvecklingsmasking jag använder ibland på jobbet la av, och då var det MSBlast som spökade, så det är nog värt att kolla sånt också.
Mvh,
Magnus