Har installerat Det här felet ser dock inte ut som något direkt IIS:fel. Det är nog troligen något annat som strular i den applikation du försöker köra. För att se vad felet egentligen är så surfa till den sidan men gör det på webbservern för då visas ett helt annat felmeddelande. Hej! hade ett liknande fel efter en uppgradering till framework 1.1 . Det visade sig att det va nått strul med rättigheter för frontpage extensions. Kanske inte löser ditt broblem men jag nämner det iallafall. Jag har fixat problemet nu skapade an application i IIS på objektet då funkade detServer Error in '/' Application.
windows 2003 server Enterprise edition 64 bit nu
även Framework 1.1 samt sdk 1.1
lagt in användaren aspnet startat applicationen för framework
men då jag ska köra scriptet så får jag följande fel meddelande
Hadde installerat standar versionen tidigare med samma program vara som nu då funkade det
hoppas att någon kan svara på detta
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.
Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>
Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.
<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>
Sv: Server Error in '/' Application.
Det kan röra sig om flera saker men eftersom du nämnt att du kör Net Framework 1.1 så kan det vara så att applikationen/sajten är kompilerad med framework 1.0 och då kan problem dyka upp även om sidan är väldigt spartansk.Sv: Server Error in '/' Application.
Det funkar nice på win 2000 servern med samma script samt på win 2003 standarden så det är något annat
Sv: Server Error in '/' Application.
//FreddeSv: Server Error in '/' Application.