Hej! Hej Hej Pelle, tack för svaret... Såg nu att den också "hänger" 1 processor (av 4) när minnet börjar växa... Undrar vad det kan bero på... Stoppar jag processen så är servern fortfarande uppe, den startar bara en ny instans. Om du startar om servern så börjar du från scratch i alla fall. Att sessionerna ökar dramatiskt kan också bero på att anrop mot databasen inte stängs utan connections och recorsetobjekt ligger öppna. Om du stänger sajten och låter den stå och tugga så skall det i alla fall inte öka. Tjena! Pelle: är du säker på att de använder 512mb internminne och att inte 256 av de där är virtuella (swappade) Hej!IIS'en "äter" minne...
Har en IIS 5 som snackar med en SQL Server. En process på servern som heter DLLHOST.EXE ökar hela tiden sitt minnesanvändande, och till slut hänger sig servern. Alla requests resulterar i "internal server error".
Är det någon som vet vad det kan bero på att minnet ökar hela tiden (när man använder sidorna)? Dålig programmering? Inställningar på servern? Finns det ingen "garbage collection"??
/KalleSv: IIS'en "äter" minne...
DLLHOST.EXE är egentligen en samling av alla sessioner som är inne på din dator eller servern. För varje användare "växer" denna fil och likaså ju större sessionsobjekt du håller igång på servern desto mer plats tar varje session. Jag har även för mig att efter 64mb så skapas ytterligare en fil, och en till osv. Sen minskar dessa i takt och storlek med att sessionerna gör timeout.
Sen när det gäller sql-server stötte jag själv på ett intressant dilemma. Jag har sagt att den skall använda 256mb minne men den var uppe i 512mb. Troligtvis var anledningen att backupen inte hade gått, loggfilen inte var rensad och på något sätt så cachade den upp mer information än den skulle behövt. Efter att ha fixat backupen så den fungerade igen så sjönk storleken på denna fil avsevärt.
För er som sett konstigheter i forumet så verkar även detta ha påverkat presentationen av de nya inläggen då konstig information visades upp som inte var aktuell. Alltid lär man sig något nytt.Sv: IIS'en
Minnesanvändningen växer "konstant", tror inte att det följer antalet användare direkt. Och innan det hänger sig är den uppe i typ 1 GB minnesanvändning på den processen... :(Sv: IIS'en
Sv: IIS'en
Sv: IIS'en
Du använder inte MS XMLHTTP komponenten på något ställe va?
I så fall läs:
http://support.microsoft.com/?id=290761
Hälsningar
DanielSv: IIS'en
IIs:
Om det växer på det där sättet så använder du en komponent eller ngn logik ngnstans som läcker minne. Börja felsöka genom att stänga av funktioner och ta bort komponenter för att isolera problemet.Sv: IIS'en
Använder ej XMHTTP.
Nu har jag prövat lite olika varianter.
Ställer jag om isolation level till low, så är det processen inetinfo.exe som går åt helsike istället.
Vet fortfarande inte vad det är för fel :(
/Kalle