Ts fråga Snälla, kan du läsa igenom vad du själv har postat? Det är väldigt svårt att förstå vad du menar. Men jag gör ett försök. Tack för ditt svar > <b>Men hur gör jag så att en 2000 proff blir medlem i domänen</b>Ts fråga
Har en standard 2003 server och några arbetsstationer med 2000 proff
samt win 2000 servrar kan jag låta ts sköta om att installera.
Olika uppgraderingar från ms uppdate om det går hur gör jag då?
jag har inte gjort så att maskinerna är medlemmar i domänen för ts
För och nackdelar med att låta maskinerna vara medlemmar i domänen för ts
Om jag låter en maskin vara medlem i domänen för ts vad vinner man på det ?Sv: Ts fråga
> <b>kan jag låta ts sköta om att installera. Olika uppgraderingar från ms uppdate om det går hur gör jag då?</b>
Med TS, menar du då Terminal Services?
Du kan låta vilken Win2000/20003 Server i ditt nät som helst ha hand om en SUS-installation. SUS kan man förenklat kalla en lokal Windows Update.
<URL:http://www.microsoft.com/sus/>
> <b>jag har inte gjort så att maskinerna är medlemmar i domänen för ts</b>
För att smidigt kunna konfigurera WindowsUpdate-klienten så bör du ha ett Active Directory konfigurerat.
> <b>För och nackdelar med att låta maskinerna vara medlemmar i domänen för ts</b>
Jag förstår inte. En klient är medlem i en domain som en DC, Domain Controler, har hand om. TS har inte med detta att göra.Sv: Ts fråga
Rikard
Men då jag är ganska ny på detta så är det inte lätt att formulera så att det blir rätt.
Men hur gör jag så att en 2000 proff blir medlem i domänen
vad sätter jag upp i ad så att allting funkar med sus
såg den sidan vad är det jag behöver ladda hem för att det ska funka vad ska in på Ts servern och arbetsstation?Sv: Ts fråga
Du går in under My Computer => Properties => Computer Name och går från Workgroup till Domain.
> <b>vad sätter jag upp i ad så att allting funkar med sus</b>
Läste du dokumentationen som var med i länken, eller vill du att jag ska förklara de 100 sidorna här i ett forum? Lite får du väl anstränga dig själv!?
> <b>vad är det jag behöver ladda hem för att det ska funka vad ska in på Ts servern och arbetsstation?</b>
Det står utförligt i manualen som finns att ladda ner via den länken.