Hej! Har du kollat om Basic Authentification är påslaget för web-applikationen. Kollas i IIS-manager. Jepp, Basic Authentication är "påslaget"... och NTFS-rättigheterna är ställda så att System och administratörer(+mitt konto) har fulla rättigheter, IUSR_datornamn har läs-rättigheter... osv... något mer tips? Long shots.IIS 5.1 / Visual Interdev 6.0 problem...
Har ett problem med min arbetsstation där jag sitter och utvecklar några asp-projekt.
Det funkar hur bra som helst ett tag... några dagar eller så... men sen helt plötsligt så är det som om IIS:en hänger sig och jag får köra en iisreset för att få igång den igen.
Sen när jag försöker arbeta med Interdev så får jag en massa konstiga felmeddelanden, t ex:
<info>
Unable to open Web project 'projektnamn'. The web server does not appear to have any authentication methods enabled. The server has asked for user authentication, but did not send a WWW-Authenticate header.
</info>
Detta efter att ha kollat(och ändrat) rättigheterna för webbplatsen i IIS:en.
Annars kommer det fram en inloggningsruta och oavsett vilket användarnamn/lösenord jag skriver in så godkänner den inte det.
(Är inloggad med WinXP-administrationsrättigheter)
Någon som har några förslag på vad jag kan göra för att fixa det... och ännu bättre, kan någon förklara varför detta händer..? Det är andra gången det händer och sist så gjorde jag en ominstallation av hela arbetsstationen... vill inte göra det den här gången.
Skall kanske tillägga att jag har kört in samtliga uppdateringar från Windows Update... och har .NET Framework 1.1 installerat (även om jag inte utvecklar i .NET)
Har även Norton Internet Security 2004 installerat...Sv: IIS 5.1 / Visual Interdev 6.0 problem...
/COSv: IIS 5.1 / Visual Interdev 6.0 problem...
Sv: IIS 5.1 / Visual Interdev 6.0 problem...
- Stänga av Norton Security en stund
- Installera om/reparera frontpage server extensions
/CO