Tjena! Låter ju helt klart som precis vad det säger - att användarkontot inte längre är satt på din wwwroot eller att din komponent, om den ligger i MTS:en inte har rättigheter att kallas från guest i din asp-rutin. Ändra inte gästkontot skapa hellre ett nytt konto (av säkerhetsskäl). Men i detta fall är väl IIUSR....-konto bättre att använda. Om du måste använda gästkontot så får du aktivera det(gästkontot är default avaktiverat). Jag har samma fel, men för mig hjälper inget! Jag har fått expert hjälp osv... Ska ta och formatera skiten snart!IIS 5 felmeddelande...
Har stora problem med IISen. Kan inte se några asp sidor längre, utan får detta meddelande:
"Server Application Error
The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance."
Eventloggen:
"DCOM fick felet Inloggningsfel: Okänt användarnamn eller felaktigt lösenord. och kunde inte logga in .\IWAM_TBMSN för att köra servern:
{3D14228D-FBE1-11D0-995D-00C04FD919C1}"
Detta hände (tror jag), när jag körde IIS Lockdown. Testade Lockdown igen för att se om undo fungerade, men det gjorde det inte eftersom jag varit inne och pillat på rättigheter. Samtliga användare har nu fullständiga rättigheter, men det funkar ändå inte...Sv: IIS 5 felmeddelande...
Sv: IIS 5 felmeddelande...
Sv: IIS 5 felmeddelande...
Hej... Jag har samma fel... Men det hjälper inte om jag än sätter administratör som användare... ??? Du gjorde inget mer fr att få det att fungera?Sv: IIS 5 felmeddelande...