Hej! Det är tyvärr så att ISS-Tjänsten i Windows XP Proffessional är väldigt begränsad vad det gäller antalet anslutningar. Jag har för mig att begränsningen ligger på 5 anslutna. Just nu är det inte anslutningarna som är problemet, webservern svarar inte överhuvudtaget. När den väl svarar (efter att ha avinstallerat och därefter installerat IIS igen), så fungerar allt förutom ASP. Allting verkar vara korrekt.ASP slutat fungera (IIS)
För ett tag sedan slutade ASP att fungera på min webserver (inga felmeddelanden, bara "Laddar..."), jag tror att det började då jag la till MIME-typer för att få igång min WAP-sida. Bilder och HTML funkar för det mesta, men ibland slutar webservern svara helt.
Jag har också fått felmeddelandet "För många användare försöker komma åt sidan" en massa gånger, trots att det bara är jag som försökt komma åt den. Jag har installerat om IIS flera gånger men det har inte hjälpt.
Nån som vet vad som är fel?
/Micke
WinXP Pro, SP1
IIS 5.1 (HTTP Keep-Alives ej aktiverat)
EDIT: Har även installerat om Windows och scannat efter virus.Sv: ASP slutat fungera (IIS)
Troligen så vill inte din ISS ta bort anslutningen när allt är färdig laddat, Du kan prova att kontrollera dina inställningar i din Internet/Wap klient så att det inte står att det ska på tvinga en Keep-Alive anslutning.
Men om du istället skaffar en Windows Server Version t.ex Windows Server 2003 så kan den i princip hantera hur många anslutningar som helst.Sv: ASP slutat fungera (IIS)
/MickeSv: ASP slutat fungera (IIS)
Orkade inte hålla på med IIS mer, så jag installerade Abyss Webserver istället (gratis), som fungerar väldigt bra och är oerhört lätt att komma igång med.
/Micke