När jag för några dagar sedan satte mig som vanligt vid datorn för att jobba med ASP.NET fungerade det inte. Jag provade därför att starta om IIS, men när jag försökte starta det igen frös verktyget. Nu kan jag inte ens öppna verktyget. Om jag i Kontrolpanelen\Administrationsverktyg väljer Internet Information Services kommer inte verktyget upp och om jag kolla i Aktivitetshanteraren körs en mmc (en för varje gång jag försöka starta det). När jag sedan logga ut från Windows XP undra mmc var jag ska spara det (!). Prova att avinstallera IIS och installera om den igen, kolla även att du inte har något virus på burken. Jo, jag är la tvungen att göra så. Nu har jag provat att installera om IIS. Avinstallationen hängde sig, men efter att jag avslutat några processer kom den igång. När jag sedan installerat IIS på nytt och startade IIS-verktyget fungerade det (även om det tog en stund att starta, vilket det inte bruka). När jag sedan valde att starta IIS-servern uppstod samma fel som tidigare. Kan inte starta IIS-verktyget
Om jag istället prova att använda Datorhanteraren istället fungera allt tills det att jag markera IIS i trädet, då hela datorhanteraren fryser.
Jag hoppas att någon kan hjälpa mig, jag måste få igång det så snart som möjligt.Sv: Kan inte starta IIS-verktyget
//Anna-KarinSv: Kan inte starta IIS-verktyget
Något virus har jag dock inet för jag har ett uppdaterat virusprogram
Det konstiga är att det inte är första gången jag får samma problem. Jag hade det för något år sedan och då löste jag det genom att installera om Windows.Sv: Kan inte starta IIS-verktyget
Hur löser jag det, och finns det något sätt att starta IIS utan att gå genom datorhanteraren?