HTTP 500 Internal server error Om du i din webbläsare ställer in så att felmeddelandet skrivs ut istället för det "vanliga" 500-meddelandet så kanske du lättare se vad som är felet. Kill Bill 3.... Det här problemet har jag haft 27 tusen gånger eller rättare sagt varje gång jag formaterat och lagt in IIs på nytt. Det jag får göra är att ge mappen skrivrättigheter och då fungerar det som det ska. Server Application Error Har du aktiverat körning av ASP? DCOM got error "Overlapped I/O operation is in progress. " and was unable to logon .\IWAM_KARLSSON in order to run the server: jag har letat runt lite å så... sett att det är fler som har samma problem som jag. Fast har fortfarande inte sett någon skriva att dom har löst det. Känns som det får bli apach för min del.IIS vägrar köra .asp filer...
The page cannot be displayed
allt annat funkar. Inte så kul att jag inte kan köra asp filer... asp.dll filen har rätt sökväg och allt, jag har ingen aning om vad som är felet.
MVH / PontusSv: IIS vägrar köra .asp filer...
Tools -> Internet Options -> Advanced -> Under "Browsing" så klickar du bort "Show friendly HTTP Error messages"
Testa med det till att börja med.
--
.HenrikSv: IIS vägrar köra .asp filer...
Server Application Error
The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.
jag har inte rört ett skit sen sist... Funkade fint att browsa då! Aja jag gör en ominsallation av iis sen och ser om jag får samma felmeddelande!Sv: IIS vägrar köra .asp filer...
Sv: IIS vägrar köra .asp filer...
The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.
Nu funkar det inte ens att browsa filer... bilder och html filer funkar fint dock! Men asp filer och browsing blir det fel på... Jag har ominsallerat IIS och har ingen aning om hur jag ska lösa detta nu!
MVH / PontusSv: IIS vägrar köra .asp filer...
Arbetskatalog - Konfiguration - Felsökning
i IIS?Sv: IIS vägrar köra .asp filer...
Nått som jag gjort med rättigheterna? Spelar ingen roll hur jag gör med IWAM eller IUSR rättigheterna... Någon som är het på detta?Sv: IIS vägrar köra .asp filer...