På min lokala IIS (5.1, win XP) har jag två gamla webplatser (mappar under wwwroot) som fungerar utan problem. Ta upp utforskaren; ta upp mapp-inställningarna och kryssa bort förenklad fildelning eller vad den nu heter. Nu borde du kunna välja egenskaper för den mapp som du inte kommer åt och välja en "ny" flik som heter säkerhet. Se till att IUSR_blahaj finns med där (eller ASPNET om du kör asp.net), om inte så får du lägga till den användaren. Tack för svaret, Oskar.IIS vill ha lösenord.
Men när jag skapar en ny webplats (via Dreamweaver) vill IIS ha pass/user.
Har förstått att det har att göra med rättigheterna för IUSR_<datornamn>.
Skulle behöva en närmare förklaring av hur och var jag fixar detta, gärna med lite mer noggranna förklaringar eftersom jag inte har pillat med IIS tidigare.
/tack på förhandSv: IIS vill ha lösenord.
För mer detaljerad information så kan du söka lite i forumet ;)Sv: IIS vill ha lösenord.
Förenklad fildelning är redan borta.
Grävde fram IE och där fungerade det, IUSR_<datornamn> finns och tillåter anonym åtkomst.
I vilket fall som heslt så löste jag det med behörighets-guiden (Default Web Site -> all Tasks -> Permissions Wizard.) och fick även denna dag lära mig nått nytt.
Gjorde en sökning innan jag postade men hittade inget som jag tyckte passade, får väll lära mig att göra bättre sökningar. ;)