Jag har ett litet problem. det är så att när jag har fler än 7 användare anslutna till min server så får de upp ett meddelande där det står att det är för många användare anslutna till servern. Detta är ett VÄLDIGT stort problem då jag har ganska många sajter på min server. Jag kör winXPpro med IIS. IIS:ens begränsning är 10 och då får du räkna med 1-2 anslutningar internt också. Det kan tänkas att det går att uppgradera med något hack - men så är det i alla fall. Som du säger, för full access skall du köra en server-version.Antal anslutna surfare till IIS på XP pro
Jag har hittat en sida hos MS där de beskriver hur man ändrar till oändligt anal avändare istället för default som verkar vara 7st. Problemet är bara att det alternativet fanns inte på min IIS. Är det för att jag kör XP eller. Det kan ju vara så att dom tänkte att man ska köra W2kserver eller w2003server.
Men eftersom man ska kunna köra XP som en server så borde det ju funka tycker man. Men icke.
Någon som har koll på detta så blir jag glad. Då jag inte är så sugen på att dra in ett nytt OS i min dator då allt annat funkar kanon nu.
Tacksam för svar och tankar runt detta.
Nu hamnar inlägget under sqlserver för jag hittade inget lämpligare. Har lagt det under OS nu med, passade bättre där. men kunde inte ta bort detta inläggSv: Antal anslutna surfare till IIS på XP pro