Jag har nu lånat en bok om ASP.net (SAMS lär dig ASP.net på 3 veckor) I XP Home så kan du inte använda IIS, det är därför som den licensen är billigare. Måste jag överhuvudtaget ha en IIS kan jag inte direkt ladda upp filer mot min webserver? Fredrik,Börja med ASP.net, sätta upp en IIS i XP home edition
Det är dock en väldigt grundläggande faktor jag är osäker på. Helt enkelt hur jag upprättar en IIS server? Jag har windows XP home edition och boken förtäljer endast hur man upprättar en IIS i Me och windows 2000. När jag går in i samma inställningar i XP så hittar jag inte dessa funktioner DVS genom start - kontrollpanelen - lägg till ta bort program - Lägg till ta bort windows komponenter - Här ska man lägga till IIS men det finns inte som val.
Hur kan jag lägga till IIS på XP home och hur kommer jag åt det? Finns det redan så att jag slipper inställningarna och hur kommer jag i sådana fall åt det?
MVHSv: Börja med ASP.net, sätta upp en IIS i XP home edition
Det ska gå att gå runt det men är inget som rekomenderas.
//Anna-KarinSv: Börja med ASP.net, sätta upp en IIS i XP home edition
Sv:Börja med ASP.net, sätta upp en IIS i XP home edition
Ja du måste ha minst XP Pro om du vill köra IIS, dock kan du använda WebMatrix www.asp.net</b för att utveckla och använda dess ibyggda webserver. Du kan även ladda ner Casini på samma sida. Och visst kan du ladda upp till din webbserver för att testa, men det är väl inte världens mest spännande sak när man debuggar och måste kompilera om 20 gånger på 5 minuter :-D