När jag laddar upp filer med "konstiga" filändelser till mitt webbhotell och sen försöker ladda ner dom så får jag alltid ett 404-fel. Nej, det ska inte vara så. Du får nog prata med ditt webhotell och höra vad de har att säga om det... Enligt dom så var det tydligen en säkerhetsfunktion i IIS 6.0 som gjorde att enbart filer med kända filändelser gick att komma åt. Jag kunde givetvis säga till dom för att lägga till filändelser jag behövde men det känns lite omständigt att behöva göra det varje gång. En gissning är att det går att lägga till wildcard eller något? Eller så har jag för mig att om man lägger till asp.net-motorn som "*-isapi-sak" (vet itne vad det heter) så körs den för allt som hämtas, sedan tror jag att det finns så att asp.net skickar tillbaka allting rakt av som den itne känner igen. Jag utgår från att man kan låsa upp alla filer, det jag mer funderade på var om man kunde göra en inställning för ett specifikt konto. Jag antar att webbhotellet inte vill låsa upp alla filer för hela servern... Det gick enligt dom inte att göra den inställningen på specifika konton. Så då sätter jag den här tråden som löst.404-fel på okända filtyper
Ska det vara så?
ThomasSv: 404-fel på okända filtyper
/JohanSv:404-fel på okända filtyper
Nu är inte jag så insatt i IIS, men går det att tillåta alla filändelser på enbart ett visst konto?
Känner att det där blev krångligt :/Sv:404-fel på okända filtyper
Jag har iaf mailat dom så vi får se vad dom svarar.
Thomas