Bara en massa konstiga problem :| Om du förklarar problemen lite närmare, kan du säkert få hjälp av någon. Du har aldeles rätt i din kommentar. Problemet är att jag inte vet vad jag ska fråga, efter som jag bara har tillgång till en klient dator med IIS installerat på. Vad är det som inte fungerar? Felmeddelanden? Om jag kopierar web aplikationen till en annan dator med IIS, startar Ie och skriver localhost i adress fältet kommer jag bara till en söksida. Lika så är det om jag försöker komma åt den på sin orginal plats. Låter ju som att du försöker köra genom en proxy för lokala anrop!? Har du kolla anslutning och proxyinställningarna i IE? Jag har inte gjort några förändringar, det har fungerat i ett par år tidigare!? När man går över till AD får man inte använda datornamnet när man kallar på aplikatioenen med IE, måste använda IP adressen. > <b>När man går över till AD får man inte använda datornamnet när man kallar på aplikatioenen med IE, måste använda IP adressen.</b>Problem att det inte går att köra webaplikationer!
Det har inte varit några problem att köra webaplikationer på nätet där jag jobbar, men så håller dom på att byta ut Novell till AD och vips så fungerar det bara mellan datorer som har samma användar id på nätverket. På den maskinen som är flyttad till AD går det inte äns att köra webaplikationen lokalt.
Går det att komma förbi problemet på något sätt?
Jaha, var ska man peta in det här inlägget!? Hoppas att det inte hamnat helt fel, ha en bra dag iaf :)Sv: Problem att det inte går att köra webaplikationer!
Problemet är _inte_ att Webbapplikationer aldrig fungerar i ett AD. (man kan i princip bara svara jakande eller nekande till detta påstående baserat på informationen i din fråga)Sv:Problem att det inte går att köra webaplikationer!
Mina förhoppningar var att någon kände till problemet.
Mvh FSv: Problem att det inte går att köra webaplikationer!
/JohanSv:Problem att det inte går att köra webaplikationer!
Skriver jag en fullständig adress ex localhost/search/search.asp så får jag felmeddelandet nedan
The page cannot be displayed
....
....
....
Technical Information (for support personnel)
Background:
The gateway could not retrieve the requested page.
ISA Server: selu2k0026.proxy2k.lu.se.alfalaval.com
Via: 1.0 SELU2K0026
Time: 6/13/2005 12:28:00 PM GMT
/JohanSv:Problem att det inte går att köra webaplikationer!
Har inte kollar proxy inställningarna, men det ska väll inte ha någon betydelse när jag försöker köra ASP skript lokalt på en maskin?
Tack för att du tagit dig tid med mig!
Mvh FSv:Problem att det inte går att köra webaplikationer!
Det må stämma i ditt fall, men det är inte så det ska fungera.
Troligtvis har du problem med DNS/WINS.