( är kanske i fel forum ? ) Det enda råd jag kan ge dig, sopa disken och installera om. Har du så mycket problem redan nu är det nog bättre att du försöker få rätt på det annars blir du galen senare.. Avinstallera Norton AV om du har det eller tillåt script-körning (kan finnas som inställning i Norton). Norton AV kan sabba installationer. Tackar för ditt svar.Installera IIS på WinXP, sp2 !?
Har efter ominstallation av WindowsXP (swe), lagt in "SP2".....
(Jag använder inte Windows egna brandvägg, utan endast Norton.)
Försöker därefter installara "IIS'en" för att kunna köra "vanliga" ASP-sidor lokalt.
Men jag kan inte lyckas installera den tyvärr.
Hela inst.proceduren bara "hänger" sig hela tiden.
när "tidslinjen" under "Status : Installerar internet Information Services" har kommit drygt 80%.
Någon som vet om man måste koppla bort någon funktion i WinXp (dvs SP2'an) för att det skall funka ?!
Har haft samma problem med installationer av program, har jag (har haft) med typ Acrobat Reader, AcdSee, Norton.
(dock har det löst sig efter åtskilliga försök, uppåt 10'e inst.försöket per program, men nu e jag nog uppe i 50'e försöket med IIS'en.... och "avinstallerat" det som går och som börjat på installation igen, men det vill sig inte.....)
Vill ju inte gärna göra en ny ominst. av Windows, (men då blir det ju å andra sidan utan SP2)....
// MikkeSv: Installera IIS på WinXP, sp2 !?
Sv:Installera IIS på WinXP, sp2 !?
Sv: Installera IIS på WinXP, sp2 !?
"inaktivering" av "NIS" och "invaktivering" av Script-blocking i "NAV", gjorde susen....
Så jag passade på att installera flertal program och det gick mycket bra....
Antar att det kanske e nåt galet med den versionen (2002) av Norton jag kör....
// Mikke