Hejsan! Testade detfa och fick upp en messagebox med följande innehåll: Testa: Har testat detta typ 8 ggr eller nått.. och ett installationsprogram körs... men när installationen är färdig så finns ändå inte iis:en installerad. Klicka på Internet Information Services IIS i Windows komponent guiden. Tack för att du försöker hjälpa mej!! Bocka ur allt (avinstallera). Jag kan bara informera Madde om att jag har haft exakt samma problem. Inget av det som skrivits i den här tråden hjälpte för mig. Det som löste mitt problem var att jag gjorde en systemåterställning till en tidpunkt då jag helt säkert visste att min IIS fungerade. Gjorde som du föreslog och avinstallerade allt, för att sedan installera det igen, och nu är iis:en installerad! Tack för hjälpen!! Kör följande: Ladda hem och installera senaste .NET framework Nu fungerar det!! Tack så mycket för hjälpen!! :)iis:en borta...
Jag har råkat avinstallera iis:en på min dator och kan inte installera den ingen. Har satt i XP-pro skivan och lagt till komponenter, och då bockat för iis. Installationen körs men när den är färdig så kan jag ändå inte hitta iis:en.
Vad gör jag för fel?? Snälla hjälp mej!
Tack på förhand!
MaddeSv:iis:en borta...
Snapin-modulen kunde inte initieras.
Namn: <Okänd>
Klass-ID:{A841B6C2-7577-11D0-BB1F-00A0C922E79C}
När jag klickar på OK öppnas fönstret Internet Information Services, med informationen:
Det gick inte att skapa Snapin-moduler.
Det är det enda som händer.Sv: iis:en borta...
Gå till <b>Kontrollpanelen->
Lägg till ta bort program->
Lägg Till ta bort Windows komponenter (till vänster)->
Bocka i Internet Information Services IIS.
</b>
Förutsatt att du har Windows XP Pro installerat.
//HåkanSv:iis:en borta...
Sv: iis:en borta...
Klicka på knappen nere till höger som heter Detaljer (tror jag, har själv engelskt).
Nu får du en ny dialog med fler installationsalternativ till IIS:en.
Där kan du bl.a. välja Snap-In modulen.
I den ruta som dyker upp när jag klickar där, är allt ibockat redan, inkl snapin-modulen.Sv: iis:en borta...
Starta om datorn.
Bocka i allt (installera).
Starta om.
Kika i Kontrollpanelen->
Administrations verktyg->
Finns där Internet Information Services?
//HåkanSv: iis:en borta...
Sv:iis:en borta...
Nu dök nästa problem upp! När jag försöker starta ett asp.net projekt så kommer följande felmeddelande upp:
<b>"Visual Studio.NET has detected that the specified web server is not running asp.net version 1.1. you will be unable to run asp.net web applications or services."</b>
Och följande när jag försöker debugga applikationen:
<b>"Error while trying to run project: Unable to start debugging on teh web server. The server does not support debugging of asp.net or atl server applications. Click help for more information on how to enable debugging. You may also want to refer to the asp.net and atl server debugging topic in the online documentation."</b>Sv: iis:en borta...
"c:\windows\microsoft.net\framework\v1.1.4322\aspnet_regiis" -r
så ska det fungeraSv: iis:en borta...
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9B3A2CA6-3647-4070-9F41-A333C6B9181D&displaylang=en
Ska bara ladda hem den senaste versionen av .NET framework och lägga in databaserna oxå, sen kan jag äntligen börja med mina projekt igen!
Tack igen!