Hej på er, Använder du något av de användarnamn som listas i felet? I sådana fall är nog lösningen att skapa ett konto med annat namn. Testade detta men gick inte heller. Vad har du för rättigheter på kontot? Det kanske inte går med admin-rättigheter? Vad heter kontot? Ja, bl.a. Försök beskriva allt som har med kontot att göra, ju mer information du lämnar, desto lättar är det att lista ut vad som är fel. Det konto finns just nu är Får du samma felmeddelande även när du kör med icke-admin kontot? Egentligen kom det aldrig någon felmeddelande utan bara upp rutan där man ska skriva in användarnamn och lösenord på nytt. Ok, då får du alltså inte samma meddelande som med adminkontot... Denna typ av problem har jag fått med brandväggar som inte varit korrekt konfigurerade. Testa att stänga av brandväggen på servern, testa även att växla mellan active och passive mode i din klient. Har du någon brandvägg på klienten kan du testa att ta bort den också. Meddelande blir detsamma även som adminkontot.Ansluta FTP till Windows 2003 server
Hoppas att jag har kommit till rätt kategori nu.
Har skaffat en dedikerad server hos active24 men har 2 problem som jag inte har lyckas lösa själv,
När jag försöker ansluta till servern med FTP ser jag att det rullar på och går in men då plötsligt stannar allt upp och frågar igen om användarnamn och lösenord :-S
Enda svar jag får via loggen
"[Unauthorized Access Attempt] This signature detects a user attempting to log in as USER=root, USER=administrator, or USER=admin, or other well known variations of administrator accounts."
Knäppt att inte tillåta mig som admin att komma in.
Testade även att stänga av brandväggen Black ICE då går jag in till servern helt men kan inte göra något mer än att titta på filerna och kataloger, kan inte alls ändra, ta bort eller ladda upp någonting.
Vet någon om vad det kan vara för felet eller dylik?
Använder medföljande kontrollpanelen "ensim Windows 4.01" samt windows 2003 standard edition server egen FTP.
Mvh JoyanSv: Ansluta FTP till Windows 2003 server
/JohanSv:Ansluta FTP till Windows 2003 server
jag har försökt lösa detta självmant på snart 2 veckor.Sv: Ansluta FTP till Windows 2003 server
/JohanSv: Ansluta FTP till Windows 2003 server
* Admin (medlem i allting) däremot används inte för FTP
användare för en domän.
* admin@fisvdova
Medlem i:
Admins@fisvdova
AllOrgAdminsGroup
Allusers@fisvdova
* joyan@fisvdova
Medlem i:
AllOrgUsersGroup
Allusers@fisvdova
t,ex, joyan@fisvdova har inget ord som kan ankryta till admin och det blev inget större skillnad mellan den och admin@fisvdovaSv: Ansluta FTP till Windows 2003 server
Nedanstående får jag om jag försöker med joyan@fisvdova, Däremot om jag försöker med admin@fisvdova då blir det densamma förutom namnet i loggen blir "admin@fisvdova"
Connecting to 'xxx.xx.xx.xx' on port 21...
220 Microsoft FTP Service
USER joyan@fisvdova
331 Password required for joyan@fisvdova.
PASS ****
230 User joyan@fisvdova logged in.
SYST
215 Windows_NT
PWD
257 "/joyan@fisvdova" is current directory.
REST 100
350 Restarting at 100.
REST 0
350 Restarting at 0.
RESTart is supported
TYPE A
200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (xxx,xx,xx,xx,4,160).Sv: Ansluta FTP till Windows 2003 server
Däremot det fungerar att logga in när jag stänger av brandväggen (Black ICE) hos servern. Men har försökt konfiguera dumma brandväggen Black ICE men lyckas inte med det.
Dock när brandväggen är stängt då kommer jag in, men jag får ständigt felmeddelande 550 när jag försöker ändra, ladda upp m.fl i servern.