Hej ! <b>jag försöker skicka mail via min hemsida, jag får inga fel meddelande men mailen kommer inte fram, jag vet inte varför.</b> Jag är nästan nybörjare, jag vet inte vad du menar med ISP, Jag har ingen antivirus, Jag märker inte något kunsktigt när jag skickar mail, Jag har bara den inbygda brandväggen, ISP = Internet Service Provider = internetleverantör Tack, "jag försöker skicka mail via min hemsida, jag får inga fel meddelande men mailen kommer inte fram, jag vet inte varför." Vet inte hur du skickar mailen, men här ser du ett kodexempel i ASP som skickar direkt till den SMTP-server du anger: jag anger min intenetleverantörs smtp server alltså smtp.bredband.net här är min kod, som fungerade när jag hade windows xp pro, och slutade funka när jag installerade windows server 2003 med samma inställningar som för win xp. Ser bra ut, men testa att ta bort din try/catch, alternativt skriva ut ev. fel. Som det är nu märker du ju inte om det inträffar något fel.Windows Server 2003 och smtp???
Jag kör windows server 2003 och installerat IIS 6.0 och smt-service.
jag försöker skicka mail via min hemsida, jag får inga fel meddelande men mailen kommer inte fram, jag vet inte varför.
under services smt-servive är statrted och i brandväggen (den inbyggade) jag har bockat den.
jag har använt samma kod under win xp pro och har funkat.
något som är konstigt är microsoft outlook, den är inte samma när jag hade xp.
när jag försöker sätta smart host får jag följande
can not set smart host to a local domainSv: Windows Server 2003 och smtp???
Vad har du för ISP? Någon som blockerar utgående SMTP?
<b>något som är konstigt är microsoft outlook, den är inte samma när jag hade xp.</b>
Är det samma version? Har du samma version borde det se likadant ut oavsett Windows-version förutsatt att du har samma tema.
<b>när jag försöker sätta smart host får jag följande
can not set smart host to a local domain</b>
Vad försöker du ange för smarthost, och hur gör du det?