Tja Jupp har installerat .net efter iis... Har också testat att installera om .net. Den säger då att .net redan finns men att jag kan installera om och jag testa med det. Dock samma problem. Kollade bland mina tjänster på datorn och minns jag inte helt fel skall det finnas några .net där men jag har bara en. När du installerade IIS valde du då att även installera FrontPage Server Extensions? Om du inte gjorde det skulle jag rekommendera att avinstallera .Net och sedan installera FrontPage Server Extensions och sedan installera .Net igen. Installerade det innan .net... Det får man ju med när man installerar vs.net 2003... Ta och kör programmet aspnet_regiis.exe, finns i framework-mappen. Lägg till /? för att kolla parametrar Tack nu fick jag det att fungera läste på hjälpen till aspnet_regiis.exe och körde sedan "aspnet_regiis.exe -i -enable"... Sedan fungerade allt fin fint...IIS & .NET problem
Jag tog och installerade om min dator nu idagarna och nu får jag inte igång iisen klokt... Asp sidor fungerar fint men asp.net sidor öppnas koden i själva browsern precis som om det var en txt fil jag surfat till... Några tips?
Vänliga hälsningar JakobSv:IIS & .NET problem
Kan felet ha med att jag inte har windows på c partitionen?Sv: IIS & .NET problem
Sv:IIS & .NET problem
Installations följd:
Windows Xp Pro
IIS
FrontPage Server Extensions
.net framework
vs.net 2003
Sen har jag installerat om .net
Så har jag gått till väga...Sv: IIS & .NET problem
Sv:IIS & .NET problem
Tack för hjälpen... Problemet har varit mycket irriterande :)