Hejsan! Vad för typ av DoS-attack? DoS-attacker är i princip omöjligt att skydda sig från, det som kan fungera är om internetleverantören blockerar attacken då den väl inträffar. Men det beror lite på vad det är för typ av attack. Vet ej vad för attack de snackar om. <b>Vad kan jag göra ?</b> Hej! <b>FSDATA påstår att jag utsatts för en attack.</b> Finns en massa fel. Jadu, var ser man det? <b>Jadu, var ser man det?</b> Hej Johan! Konstigt att dom kan konstatera att det är något mystiskt som händer utan att kunna precisera vad det är... Hej! Det kanske bara är så att du har jättemycket trafik till servern om du misstänker att någon annan länkar till filerna? Det verkar inte som att du har med referer i logfilen, slå på det (i fönstret för loggning i egenskaper för webplatsen i IIS) så kan du se om någon annan site länkar till dej. hej, de har ej me trafiken att göra. Om du tittar på nätverksfliken under aktivitetshanteraren, hur mycket trafik har du på servern? Hur många rader ser du i logfilen under t.ex. 5 minuter? Hej! 12.5% av 100Mbit är 12.5Mbit. Vad jag kan se på FSDatas hemsida så har dedikerade servrar 10Mbit. Det kanske är så enkelt att du maxxar anslutningen och det därför går segt när du kör fjärrskrivbord? Nej, dom är verkligen inte hjälpsamma. <b>De berättar för mig att jag haft en Dos Attack som drabbat flera av deras kunder</b> Tack för dina svar Johan!Brandvägg
Det är så att jag har ägt en dedikerande server som har utsats för en Dos Attack.
Min fråga är, hur skyddar jag mig mot attacker.?
Jag använder servern för att mina medlemmar skall kunna tanka ner lagliga mp3 filer via min server.
Kom med förslag och program.
Jag ansluter till servern via fjärranslutning.
Mvh Hassan FakhroSv: Brandvägg
/JohanSv:Brandvägg
Jag installerade om IIS och då gick det snabbt, men sen efter en stund blev IIS seg igen.
Vad kan jag göra ?
HassanSv: Brandvägg
En bra början är att ta reda på vad det är för typ av attack som du har råkat ut för, annar blir det omöjligt att åtgärda problemet.
Om du inte har gjort det än så är annars en bra början att se till att Windows och IIS är helt uppdaterade (kör Windows Update).
FSDATA påstår att jag utsatts för en attack.
Men jag ser inte att jag är attackerad.
Att ansluta till serverdatorn går hur snabbt som helst.
Men så fort jag startar IIS så blir de jävligt segt.
Jag skall byta snart till Webcows.
Mvh HassanSv: Brandvägg
Ger dom ingen mer information om vad det är för typ av attack?
Eftersom det verkar ha med IIS att göra, hur ser loggarna ut?
<b>Jag skall byta snart till Webcows.</b>
Eftersom du troligtvis har problem med din site (på ett eller annat sätt) kommer du säkert råka ut för samma sak hos en annan leverantör om du inte lokaliserar problemet först och åtgärdar det.
Här är en där det handlar om IIS:
The IIS Admin Service service terminated with service-specific error 2147500053 (0x80004015).
User32:
The reason supplied by user KUNDSERVER\Administrator for the last unexpected shutdown of this computer is: Other Failure: System Unresponsive
Reason Code: 0x8000005
Bug ID:
Bugcheck String:
Comment:
The previous system shutdown at 9:28:04 AM on 2/16/2006 was unexpected.
Time Provider NtpClient: An error occurred during DNS lookup of the manually configured peer 'time.windows.com,0x1'. NtpClient will try the DNS lookup again in 15 minutes. The error was: A socket operation was attempted to an unreachable host. (0x80072751)
De finns en massa fel på loggboken, så jag vet ej vad ja ska göra.
HassanSv:Brandvägg
Jag skall försöka hitta det.
Jag skall byta till Webcows imorgon för att jag har hört mycket negativa saker om FSdata.
Har du något tips på program som jag bör installera för att skydda min server?
Där du har anget att loggarna ska sparas när du skapade "webben", som standard under C:\WINDOWS\system32\LogFiles\W3SVC1.
<b>Jag skall byta till Webcows imorgon för att jag har hört mycket negativa saker om FSdata.</b>
Jag skulle sett till att få ordning på servern först så att man själv kan få en uppfattning om hur en leverantör sköter sig. Rykten avspeglar inte alltid verkligheten...
<b>Har du något tips på program som jag bör installera för att skydda min server?</b>
Återigen, först måste vi reda ut vad det är för problem du har!
Vill först o främst tacka dig för att du försöker hjälpa mig.
Jag har kollat loggboken, de visar inga fel vad jag kan se.
Det visar bara vilka filer olika medlemmar tankat ner.
Tex:
2006-02-21 00:00:24 W3SVC1 IPNUMRET GET /music/Elissa/Bastanak/musikssidan.com_Elissa-Fatet_Senen.mp3 - 80 - IPNUMMER Mozilla/4.0+(compatible;+MSIE+6.0;+Windows+NT+5.1;+.NET+CLR+1.1.4322) 200 0 0
Problemet är att FSdata verkar inte ens själv veta vad för attack vi fått, det är bara någonting dom har sagt.
Vi har gjort allt de har sagt, och de har idag fixat ett nytt Ip till oss men det är ändå samma problem.Sv: Brandvägg
Vet du om du får trafik utifrån eller om det är din server som genererar trafiken?
Vad har du för något på servern? Du har ingen site som innehåller någon bugg?
Jag tror att de finns andra sidor som länkar till vår musik, men är inte helt säker.
Min sida innehåller ingen bugg som skulle sega ner servern.
Servern innehåller bara Mp3 filer, och några wma klipps.
Dvs, servern används enbart till ifall man vill tanka ner en låt etc.
Min sida ligger hos Box Hosting och fungerar hur bra som helst.
Men servern där musiken finns ligger hos Fsdata.
De fungerade kanonbra från början, i ca 1 månad men nu strular den jättemycket.
klockan e nu 03 på natten o de är knappt nån som tankar ner, men ändå hur seg som helst.
Vi har tidigare haft ännu mer besökare och då har de ändå gått snabbt.Sv: Brandvägg
Det finns 2 st.
Local Area Connection som ej är ansluten, och Local Area Connection 2 som är ansluten.
Den är ansluten på en 100 Mbits port.
Enligt Diagrammet som visas, så ligger den på mindre än 12,5 %
Det visas 3 linjer och den är över den första, och håller den linjen hela tiden.
Är det så du menar?
Jag frågade Fsdata ifall de kunde tala om vad för dos attack vi utsatts för och ifall de kunde bevisa att vi utsatts för nått sånt.
Hans svar var nej, han påstod bara att de hade sett att vi haft många anslutningar till servern.
jag menar, vad har det med saken att göra, de kan lika bra vara många som tankar ner samtidigt.
Det behöver inte vara nån attack för det.Sv: Brandvägg
Om du bara har stora filer på servern bordde du inte ha många anslutningar. Frågan är vad det är för typ av anslutningar du har till servern, det borde dom kunna tala om. Verkar inte som att de är direkt hjälpsamma...
Jag förstår vad du menar.
Stora filer vet jag inte, men det är nog flera som laddar ner låtar sammtidigt, och därför är de uppe i 12,5 Mbit som du säger.
Men det konstiga är att Fsdata inte ens själv vet vad de snackar om.
De berättar för mig att jag haft en Dos Attack som drabbat flera av deras kunder, men vad för slags attack kan de ej tala om för mig.
Webcows har 100 Mbits lina.Sv: Brandvägg
Om attacken inte fortfarande pågår, vad är då problemet? En DoS-attack brukar gå till så att en eller flera (DDoS) datorer gör massa anslutningar till din server. Eftersom det oftast sker med samma protokoll som någon av tjänsterna på server använder (gissningsvis HTTP) går det inte skydda sig från detta på något sätt. Om attacken kommer från en dator borde FSData kunna blockera denna i en router, om det är en DDoS är det betydligt svårare då det är svårt att särskilja vilka anslutningar som kommer från en vanlig besökare och vilka som tillhör attacken.
Jag har nu fått min 100 Mbits server på Webcows.
Har du tips på säkerhetsprogram som jag bör installera på min server?
Jag har aktiverat brandväggen, och kört win update.
Mvh Hassan