Tja! Alltså om du inte har en dator som du kan avvara för det ändamålet, så kan du alltid köpa en begagnad, och bytta ut hårddisk och uppgradera minne. oki tack:) men om jag ska ha en spel server behöver jag ett grafik kort? <b>men om jag ska ha en spel server behöver jag ett grafik kort? </b> oki jag tänkte om spelservern kan köras på server utan grafik kort? o jag menna att jag skulle köra me windows 200x på min serverbygga en server
Jag ska bygga en server till fil lagring, webb och spel. va är det som en server inne håller då o ett bra serverprogram. vet va en lagringsserver behöver men en webb och spelserver behöver vet jag ej.
hällst att allt ska bli så biligt som möjligt ;-P
tacksam för alla tips som går att få
MVH
//DANNE
P.S.
vet ej om de var rätt tråd att sätta inlägget sorry i så fall
D.S.Sv: bygga en server
Se till att det åtminstone är en 1 Gz på processorn så den orkar. :)
Sen måste du fundera vilket OS du skall ha på den. Linux? Unix? BSD? Windows 200x Server?
Som webbserver behöver du en serverprogramvara som IIS el. Apache som är de två vanligaste. Som spelserver, behöver du serverprogramvaran för resp. spel!
Fler frågor? fråga på! :)
Kan säkert ha missa något. Sv:bygga en server
tackte på windows server. jag har apache på den här datan. för att försökt få igång så man kan börja koda php. men de hänger sej me min mysql, den vill inte starta.Sv: bygga en server
Jag tror inte Windows startar utan grafikkort, så du behöver nog ett. Men eftersom du inte kommer visa någon krävande grafik lokalt på servern behöver det inte vara något värsting-kort. Ett som klarar av att visa bilden på skärmen duger ;)
/JohanSv:bygga en server