Hej! Tja, du kan ju välja vart du vill att roten för siten ska vara. IIS har ingen rot, det är bara så att default-siten har c:\inetpub\wwwroot som standard, men det går att ändra utan problem. Peka om den till en undermapp så är problemet löst :) Hej! Skapa en ny site bara, se sedan till att ange webmail.dktsystem.se som host-header på den nya siten. (Obs! Site, inte virtuell mapp!) Antingen fyller du i det i guiden, eller så tar du upp egenskaper för siten och inställningar för ip (eller liknande, minns inte helt.)Var skall hemsidan ligga???
Vi har satt upp en egen server på jobbet. Den skall fungera som en webserver till våra websystem. Vår hemsida måste den ligga direkt under wwwroot:en eller kan jag ha den i en katalog och sedan påka på något sätt i IIS så att man hittar dit när man anger adressen till sidan. Om jag lägger hemsidan direkt i wwwroot så finns där en massa filer som är lite iriterande för katalogstrukturen
/TyronneSv: Var skall hemsidan ligga???
Sv:Var skall hemsidan ligga???
jag har tänkt på det, men undrade om man kunde peka direkt till en under mapp, men Ok det blir väll den lösningen.
En annan fråga Oskar!
Om jag vill skapa en subdomän hur gör jag då. ex wwww.dktsystem.se och skapa subben webmail.dktsystem.se.
Hur gör jag det, vi har fast IP.
/TyronneSv: Var skall hemsidan ligga???