Hej, alla glada och kunniga!Får inte "Apache 2.0.55 Win32-x86.msi" att fungera efter installationen.
Jag börjar misstänka att jag inte är lämplig för datavärlden.
Det är något jag inte förstår... nämligen "Apache 2.0.55 Win32-x86.msi" eller tidigare versioner som tex. "Apache 2.0.45 Win32-x86.msi".
Jag har gjort det på flera olika sätt och det fungerade endast på ett sätt. Här kommer mina försök:
OBS! Jag har INGEN brandvägg eller något annat som stoppar trafiken.
1. Installerar "Apache server" och den fungerar ej... det står "no installed service"
installera om, ta bort och installera om, rtfm och försöka konfigurera om servern - ingeting häjlper. Servern fungerar EJ.
2. Först är www.no-ip.com clienten är installerad och är igång.
Vid installationen av Apache anger man domän, vid mitt fall är det no-ip adressen för jag äger ingen domän. Det fungerar direkt!
3. Installerar Apache - det fungerar ej för jag glömde bort no-ip.
Installerar no-ip.
Kör igång Apache - FUNGERAR EJ. rtfm, konfigurerar, kör igång - FUNGERAR EJ.
Alltså, har man glömt bort att installera no-ip innan Apache så är det kört.
Nu sitter jag vid en annan NY dator dvs. inga onödiga programm installerade, brandväggen är avaktiverad - endast WinXP är inne och portar 80 samt 8080 fungerar perfekt.
Jag skulle lägga in Apache men FÖRST slängde jag in no-ip, sedan installerade Apache, angav alla nödvändiga parametrar vid installationen. Resultatet: Apache fungerar EJ!
Nu har jag RTFM och konfigurerat servern - nada, ingenting verkar hjälpa.
Är det någon som kan tipsa mig vad jag kan göra/konfigurera?
OBS! tips som att slänga datorn, gå en extra datakurs, installera om OS, kontakta "dig" och liknande - gäller ej.