Om man har en länk på sin sida som leder till URL1 och det enda URL1 gör är att köra en Response.Redirect till URL2, vilken adress är det som Google kommer att spara då? URL1 eller URL2? En vild gissning är URL2. URL1 innehåller ingen information som kan indexeras utan endast information om att sidan temporärt har flyttats till URL2 (det är vad redirect gör). Om sedan google följer din redirect och indexerar URL2 överhuvudtaget vet jag inte. Hmm. Antar att jag får testa helt enkelt. Idag såg jag att URL1 hade sparats i http://search.msn.com. Återstår att se hur Google gör. Vilken sorts redirect gör du? Temporär (aka. response.redirect) eller permanent? Det är nämligen _stor_ skillnad mellan dem. Det är den permanenta du ska ha om du vill att sökmotorerna ska göra som du vill... Som jag skrev i första inlägget så gör jag en Response.Redirect, dvs en tillfällig flyttning. Och jag är ganska säker på att det är det jag ska göra, en permanent förflyttning kommer att göra att sökmotorerna sparar URL2, och det vill jag inte. > sparar URL2, och det vill jag inte.Adress som Google sparar
ThomasSv: Adress som Google sparar
/JohanSv:Adress som Google sparar
Anledningen till att jag frågar är att jag har fixat en URL Rewriter, så att www.sida.com/?xxx=123 blir www.sida.com/xxx/123 vilket ska vara mer Google-vänligt.
Men när man går till www.sida.com/xxx/123 så redirectas man till www.sida.com/?xxx=123.
ThomasSv: Adress som Google sparar
ThomasSv:Adress som Google sparar
Sv: Adress som Google sparar
ThomasSv:Adress som Google sparar
Det framgick inte ;) Liknande frågeställningar brukar vara om hur man får ju URL2 att sparas så... :)