Nu var det ett tag sen jag höll på med det här om IIS, så jag kan inte förstå varför det inte funkar.. Som du säger så har inte IIS startat än och därför får du upp söksidan. Har du testat att köra webbservern utan tillägg? Menar du att jag ska avinstallera tilläggen från Visual Studio? Ajdå!! Tror inte det. Följande: Nu när jag tänker på det, jo naturligtvis behöver IIS köra NTFS, kontot IIS_USER måste ju kunna applicera sina rättigheter på webkatalogen med mera, får skylla på för lite kaffe :) . Tack så mycket!! Nu har jag NTFS och har även installerat om IIS - det går FORTFARANDE inte att starta IIS!!!IIS vägrar starta!
Har nyligen installerat om datorn med Windows 2000 och sen Visual Studio med Frontpage Extensions o allt.. Men IIS vägrar att fungera!
Har nu startat om IIS men det fungerar inte ändå...
Kan inte starta om IIS heller för då säger den "Tjänsten startades inte", jag kan inte heller konfigurera servertilläggen...
Vet inte vart jag ska posta inlägget heller, :(
Tack på förhand!
Fråga om det är nåt mer ni behöver veta..Sv: IIS vägrar starta!
Sv:IIS vägrar starta!
Har för mig att det står att jag MÅSTE ha tilläggen för att kunna köra..
O det har ju gått förut!!
Vet inte vad som är fel...
Förstår inte Varför inte IIS vill starta!Sv: IIS vägrar starta!
Kan det bero på att jag har FAT32 och inte NTFS??????
Går detta att fixa utan att behöva installera om hela datorn isf????
Tack på förhand!Sv:IIS vägrar starta!
men visst går det att konvertera till NTFS om du skulle vilja det, ta en titt på convert.exe i system32 mappen.
För att hjälpa dig på bästa sätt så skulle jag vilja veta var det står i programloggen. IIS bör ha lämnat ett felmeddelande där.
/PerSv: IIS vägrar starta!
FEL - IISInfoCtrs
Det gick inte att fråga efter IIS-tjänstens prestandadata. Felkoden som registret returnerade är DWORD 0.
FEL - FTPCtrs
Det går inte att samla in uppgifter om FTP-prestanda. Tjänsten returnerade felkoden data DWORD 0.
VARNING - WinMgmt
WMI ADAP kunde inte behandla prestandabiblioteket PerfDisk pga en tidsöverskridelse i funktionen open.
FEL - PerfNet
Det gick inte att öppna tjänsten Redirector. Prestandadata för tjänsten Redirector kommer inte att returneras. Den returnerade felkoden anges av DWORD-värde 0.
FEL - W3Ctrs
Det gick inte att fråga efter W3SVC (HTTP)-tjänstens prestandadata. Felkoden som tjänsten returnerade är DWORD 0.
Jag läste från IIS hjälpen att man behövde NTFS för att kunna köra..
Försökte köra Convert.exe men det hände ingenting. En DOS-ruta bilnkade till o försvann..Sv:IIS vägrar starta!
Tack för smällen på fingrarna.
convert.exe är ett cmd program. dvs du måste köra det ifrån kommandotolken, ifrån en textsträng.
testa något i stil med "convert c: /FS:NTFS" datorn kommer be dig starta om och konvertera om c:\ i detta fallet
Lycka till,Sv: IIS vägrar starta!
Ska göra ett försök till innan jag kolar i säng.. :)
Och du, alla glömmer - nu när du blivit påmind så kommer du "aldrig" att glömma!! ;DSv:IIS vägrar starta!
Vad gör jag fel?
Skriv vad ni vill veta för att hjälpa mig, jag står på noll fortfarande.. :(