Får fel vid kontakt med databasen, kan titta på innehållet men inte lägga in ny information via nätet. Tror inte eftersom allt fungerade förut Vin98. Var gör jag det och hur. Ar det ett måste vid och IIs I win98 har du inte rättigheter i filsystemet eftersom Win98 kör FAT. Kan någon ge mig ett tips på en Webb-server som stöder ASP och VB-Script, Som inte kostar allt för mycket. Samt hjälpa mig med att få den konfigurerad, Jag sitter i Brasilien och kommer så att få allt på portugisiska behöver mycket utförligt handhavande, Jag har provar med utforskaren men går bet, jag har inte 100 % på språket. Jag hal inte klarat av att lösa upp skriv rätten, databasen inte problem, Har flyttat databasen till annan enhet och det fungerade direkt, Fat 32 formaterad enhet. Det är även endast läs behörighet på mapparna i sökvägen. wwwroot och inetpub. låter ligga öppet för mer förslag av hjälpProblem vid kontakt med odbc databas
Har försökt med DNS koppling men inte lyckats, Har inte arbetat med dator på länge. Sitter med portugisiskt windows xp pro. När jag ändrade så fick jag inte ens titta på det som fanns i Databasen. Jag har den tillgänglig på 192.168.0.101 vet inte hur jag exakt kan koppla till så att allt fungerar. Jag har inte kod och uid ...
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Driver ODBC para Microsoft Access]Erro geral Não é possível abrir a chave 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xe60 Thread 0xf78 DBC 0x10ec054 Jet' do Registro.
/cecaucaia.asp, line 335
Nedan rad 335
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver .mdb)};dbq=C:\Inetpub\wwwroot\db\ceara.mdb" '
Det är raden som felar som jag har provat med DNS på. Länk CEARA Caucaia, Crato och några till.
Troligen har inte jag klarat av och koppla som man ska, kommer att behöva mycket hjälp i framtiden.
För att registrear länk Anunciar sedan väl estado Ceara, (vet inte om andra databaser har rätta format),
Felkod vid Försök att registrera i databasen
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Driver ODBC para Microsoft Access] Não é possível atualizar. O banco de dados ou o objeto é somente leitura.
/cadastro.asp, line 244
Nedan rad 244
recset.Update
Allt fungerade innan jag lade in Windows xp jag hade 98 och dennes PWS. (Det är nu ett minne blått hårdisken raderad och går inte att formater det finns skadade kluster på den) enligt expertis i Brasilien. Sv:Problem vid kontakt med odbc databas
Har du tittat vad som händer vid besök på länken.
Har nu öppnat Regedt32.exe på sökvägen HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/ODBC/ODBCINI/CEARA.MDB
I denna mapp finns det några filen DBO USER ID och några till. Jag har fingrat på inställningarna i kontrollpanelen. ”Ferramenta Adimistrativas” och i Fonte de dados de sistema ligger det en (Den som ligger till höger som var tom innan, har lagt in en UID och PWD.Har testat med kod på sidan men inte…)
Namn Driver
ceara.mdb Microsoft Access Driver[*.mdb]Sv: Problem vid kontakt med odbc databas
I win XP kör du NTFS vilket kan begränsa rättigheten att läsa och skriva till/från filsystemet.
Rättigheterna på databasfilen redigerar du i utforskaren.
Detta är ett vanligt fel ASP utvecklare gör.
Symptomen är att alla operationer som har med läsning fungerar felfritt. Men då någon operation försöker uppdatera databasen så fås ett felmeddelande.Sv:Problem vid kontakt med odbc databas
I Panelkontrollen finns ett Servico program med massor av inställningar tex Client DNS service de adimistracão de IIS med medra. Sv: Problem vid kontakt med odbc databas