Basics: Verkar som om performance-monitor är inne och spökar. Kolla in http://www.eventid.net/display.asp?eventid=1008&eventno=70&source=Perflib&phase=1 Kolla också för de andra eventsen på: Det står radera "open" för Performance under "<Service Name>" - men vilket Service Name ska jag välja? Det finns inget Performance under IISADMIN.. Hur installerar man om Perfomance Counters? (Man måste peenumerera för att få reda på hur.. =/ ) <b>Hur installerar man om Perfomance Counters? (Man måste peenumerera för att få reda på hur.. =/ )</b> Vilket servicepack har du? (antar att du har win 2000) Ja, just det! Nepp.. Skulle det kunna vara PerfNet (Network?) som jag ska radera Open på månntro? Försöker förstå nåt från Microsofts hemsida och där står det att jag ska ha Client for Microsoft Networks installerad och iklickad, men den finns inte o går inte att få tag på.. eller? Gör jag fel? Nu tar jag o installerar om allt igen, för jag orkar inte med det här!! Det var det jag misstänkte (men den finns/fanns inte där så jag blev osäker)IIS vägrar fortfarande!
Jag hade Windows2000 uppgraderad från Win98. I Win98 ser jag alltid till att PWS finns med, sen installerar jag IIS i Win2000.
Jag installerade Visual InterDev och provar att skapa ett projekt. Det går inte, för det finns ingen server. Tittar på IISen och den går inte att starta!! Installerar om IIS, men det går fortfarande inte.. vet inte varför.. läs mer i förra inlägget [IIS vägrar starta!].
NU:
Nu har jag INSTALLERAT OM hela burken!! Men det går FORTFARANDE INTE!!
Snälla - nån som kan guida mig till en fungerande IIS så jag kan köra InterDev??!!
Ställ alla frågor ni behöver för att hjälpa mig!!
OCH VAD ÄR DET HÄR 'DWORD 0' för felmeddelande.. har sökt på det men fattar inte..
TACK på förhand!!
//DesperatSv:IIS vägrar fortfarande!
Sv:IIS vägrar fortfarande!
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=1000
Nånting verkar ha blivit helt konstigt på din dator...Sv: IIS vägrar fortfarande!
Sv:IIS vägrar fortfarande!
Sv: IIS vägrar fortfarande!
Jag har faktiskt ingen aning, se om du hittar nåt på microsoft.com .Sv:IIS vägrar fortfarande!
enligt http://support.microsoft.com/kb/299059 som verkar vara ett av dina fel, kan SP3 lösa problemet, alltså, lägg in SP4a (tror jag det heter) om du inte gjort det.. :)Sv: IIS vägrar fortfarande!
Dem hade jag förut!
Ska försöka med det, återkommer!! :)Sv:IIS vägrar fortfarande!
Nu har jag uppdaterat genom WindowsUpdate men det funkar ÄNDOCK inte..
ska titta lite närmare på dessa Performance Counters..
Jag blir tokig snart!!Sv: IIS vägrar fortfarande!
Det finns
PerfOS (operativsystem?) - nej (?)
PerfProc (processor?) - nej (?)
PerfDisk (?) - nej (?)
Det är i alla fall krångel med PerfNet i programloggen.. Sv: IIS vägrar fortfarande!
Det finns File and Printer Sharing for Microsoft Networks och TCP/IPSv: IIS vägrar fortfarande!
Vart i h**v**e hittar man Performance Monitor, dessutom?
Ska det inte finnas i tjänster?Sv: IIS vägrar fortfarande!
Ingenting finns! Hjälper det ens om jag installerar om?