Nu har jag trixat o knåpat och försökt, men det är lönlöst... Jag har kört VS6 på "alla" typer av XP Pro utan problem. Vad har du för problem? Har du lagt in senaste service packet (sp6 tror jag)? Utan det lär det bli mycket problem. Den är inte inkompatibel. Dock tror jag att jag nämnde att den måste läggas in före .net om du installerat det med. Jag har gjort massor av installationer oavsett med servicepacks eller inte utan problem så tyvärr ligger felet på din kärra.. "Dock tror jag att jag nämnde att den måste läggas in före .net om du installerat det med" Efter att jag skapade ett projekt och kört det så verkade allt okej. MEN datorn bråkade med att jag inte fick radera i databaser så jag kollade rättigheterna på den virtuella katalogen i fråga i IISen och la till skrivrättigheter (så nu har projektet skriv- och läsrättigheter). Nästa gång jag ska öppna en fil i projektet så får jag följande felmeddelande När du säger "radera i databaser" - menar du då radera poster i en acess-databas? Funderar även på brandväggar och virusskydd... Prova att stänga av dom tillfälligtvis eller ställa dom i learning-mode om det nu finns nåna funktioner (mcAfee) Där kanske det ligger... har AVG Virusprogram.. Där låter det som IIS/ASP kont inte har rättigheter att redigera i den katalog databasen ligger i. Hur ska jag kolla det, då? högerklicka på accessdatabasen och välj rättighter. Lägg till så everyone har skriv/skapa-rättigheter. JAg skulle vara restriktiv när det gäller tilldelandet av rättigheter. Det funkar!!! :):) Lustigt vad det kan bli svårt utifrån hur frågan är ställd. Hade du skrivit på en gång att du inte kan radera men söka i en access-databas, då hade varenda kotte kunnat svara i vändande mening :) Skönt det löste sig för dig! Ajdå.. att jag inte tänkte på det... Är min Visual Studio inkompatibel?
Jag verkar ha kommit till en insikt som jag vill få bekräftad här;
Kan min Visual Studio 6.0 vara inkompatibel med Windows XP Professional??
Har provat med alla sorters SP och IIS funkar..
Tackar för svar!
//Susanne HKSv: Är min Visual Studio inkompatibel?
/JohanSv: Är min Visual Studio inkompatibel?
Sv:Är min Visual Studio inkompatibel?
Du får också gärna förklara vad för typ av problem du uppleverSv: Är min Visual Studio inkompatibel?
Nej, det måste man inte. I a f fungerade det för mig att lägga in VS6 efter VS.NETSv:Är min Visual Studio inkompatibel?
"Unable to open Web Project 'xx'. An HTTP error occurred. The server could not complete your request. contact your Internet service Provider or Web Server administrator to make sure that the server has the FrontPage Server Extensions installed, and that the Web application exists on that server".
och filen öppnas inte. Inte heller funkar det att radera data från tabellen när jag kör localhost/xx. Databasen är inte skrivskyddad.
Har både installerat och ominstallerat FrontPage Server Extensions åtskilliga gånger, samma sak med IISen. Och Samma sak med InterDev (reinstalled).
Blir sååå trött *suck*!
Vill bara fixa i ordning mina projekt.. :(
Fler funderingar? - skriv bara!!
Tack
//SusanneSv: Är min Visual Studio inkompatibel?
Försökte nu att stänga ner AVGn, men det går fortfarande inte att öppna någon fil i projektet.. :(
Inte heller funkade det att köra localhost/xx.. går fortfarande inte att radera från Access-databasen..
HTTP 500.100 - Internt serverfel - ASP-fel
Internet Information Services
--------------------------------------------------------------------------------
Teknisk information (för supportpersonal)
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Det går inte att ta bort data från angivna tabeller.
/susis/Default.asp, line 18
Webbläsare:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30)
Sida:
GET /susis/Default.asp Sv: Är min Visual Studio inkompatibel?
Om jag kollar mappsystemet i Utforskaren så är mapparna 'Susis' och 'Susis/db' skrivskyddade, men inte databaserna under 'db'. När jag klickar av Skrivskyddet och godkänner att borttagningen ska gälla alla underkataloger och filer så händer dock ingenting. Nästa gång jag tittar så är mapparna fortfarande skrivskyddade...
I IIS så är alla mapparna valda för läs- och skrivrättigheter...
Blir så trött på det här.. =/Sv: Är min Visual Studio inkompatibel?
Begränsa det till ASP konton: <b>IUSER_<i>Datornamn</i></b> och/eller ASPNETSv: Är min Visual Studio inkompatibel?
Var tvungen att köra "Guiden Behörighet" (då det inte fanns någon annat val för Rättigheter)!! Så nu funkar det!!
Tack allihopa!!
//SusanneSv:Är min Visual Studio inkompatibel?
//PelleSv: Är min Visual Studio inkompatibel?
Ska bättra mig *S* :)