Jag har fått i uppgift att lösa ett problem på en webbsida. Jag är dock inte grym på gamla hedliga ASP men jag har kommit fram till att felet ligger i att servern sparar ApplicationSettings och den vill inte ladda om dessa. Vanligaste felet är att connectionsträngarna inte stängs och objekt inte frigörs genom set x = nothing.. Kanske bättre att titta igenom asp-koden och städa upp den istället för att ta en omväg. Det går att reseta iis:en varje natt via AT-kommandot om du vill, men det är vad jag menar att blunda för problemet. Lycka till vilken väg du än må välja ;) Jo det är helt klart så. Men i och med att det är på uppdrag av en kund och det inte är jag som skrivit koden tidigare så vill han inte betala för all den tid som det tar att gå igenom koden. Det var han som ville hitta en enklare väg. Går det att ställa in så den resnar IIS just för en enda WebSite som man har eller rensar den hela rubbet?Rensa ApplicationSettings via IIS?
Kan man på nåt sät i IIS ställa in att den ska rensa ApplicationSettings för en specifik sida exempelvis varje natt?
Det är Windows 2000 Advanced Server och IIS 5 som körs.Sv: Rensa ApplicationSettings via IIS?
Sv:Rensa ApplicationSettings via IIS?
Tack för svaret