Jag har helt plötsligt råkat ut för att vissa asp sidor inte kan köras lokalt. En ren asp sida fungerar men om jag skapar ett recordset så stöter jag på patrull. Jag får felmeddelandet: (0x80004005) Gäller felet alla databaser? Alla databastyper? Jag har bara Access på den här burken. Följde länken och gjorde alla steg, problemet finns kvar, det går inte att köra .asp. Jag ska avlusa eländet, för om jag "fuskar" med SQL och skriver Select * så fungerar det. SBT helt enkelt, min hjärna har formaterat och defragmenterat om och inte talade den om det för mig heller... IIS problem
Unspecified error Den pekar på SQL satsen, men där är alla fnuttar rätt och den fungerade för några dagar sedan. Tror jag körde någon uppdatering för någon dag sedan från MS. Lite irriterande att deras uppdateringar förstör mer för oss utvecklare än de hjälper.
Har testat att installera om IIS, samma fel, har googlat men felet verkar röra massor av fel från MS.
Det sista jag vill är att blåsa datorn för jag har varken tid eller lust med det, det tar för lång tid och för många program och special som ska in. Vissa program får jag dessutom inte tag på längre.
Någon som vet hur/om det går att lösa problemet?
OS Windows XP professional.
//Anna-KarinSv: IIS problem
En vild gissning är att det kan vara problem med MDAC, du kan ju testa att installera om det (vilket inte är helt enkelt på XP): http://www.macropool.com/en/download/mdac_xp_sp2.html
/JohanSv:IIS problem
Sv:IIS problem
Troligen något "simpelt" som jag borde ha upptäckt tidigare...Sv: IIS problem