Hej! Hej Pelle och tack för tipset... Då har du pillat något med rättigheterna på iis:en. Antingen ställer du in det rätt, eller avinstallerar iis och installerar om den så kanske det fungerar bättre ? Visserligen är jag inte helt tillräknelig när det gäller sådana saker :-) men jag lovar - jag har inte pillat på något på iis:en... Jag installerade och försökte direkt att öppna en webb för jag var ju nyfiken juh... Vid en standardinstallation av windows xp pro och iis så skall inga speciella rättigheter göras. Det tyder då på fel. Är det så att du har FAT och inte NTFS filsystem? Det är en sprillans ny dator - förinstallerad så jag är inte skyldig till mer än att ha installerat iis och MS office bl a.Nohost?
Har tidigare kört Win XP, IIS och FrontPage 2003 för att kunna skapa ASP-sidor lokalt. Nu på en ny dator har jag installerat IIS och tänkte börja med att skapa en ny webb från FP. Ser inte datorns namn efter http:// utan där står <-nohost-> och jag kan inte skapa någon webb.
Vad ska jag göra?Sv:Nohost?
Jag får logga in - "Autenticering krävs"
Jag loggar in med den enda usern som är registrerad (med adminbehöriget) så köper "han" inte det - rutan kommer tillbaka igen...
/Lisbeth
aka
LissuSv: Nohost?
Sv:Nohost?
Avinstallera och installera om - jag, det gjorde jag innan jag skrev inlägget... men icke...
Jag minns att i vissa lägen skulle IUSR ha ändrade rättigheter... Men nu hittar jag inte hur jag gör... kan det vara något att försöka? Hur gör jag?
Tack på förhand....Sv: Nohost?
Sv:Nohost?
c: har ntfs (system) 107 GB men det finns också 94 MB FAT (EISA-konfiguration) - vilket jag inte alls begriper...
/Lisbeth
aka
Lissu