Halloj! JAg vet inte vad som är fel på din installation men jag har tidigare installerat/kört XAMPP för windows med bra resultat. Jag gissar på att du missat någonting i php.ini Hmm. Jag kollade med phpinfo och såg att ini-filen borde ligga i C:\WINDOWS och inte i C:\PHP, så jag kopierade den, och vad hände då? Tack för hjälpen. XAMPP funkade utmärkt. :)Installera PHP + MySQL 4.1 på Windows XP med IIS
Jag har fått ett litet projekt i knät som kräver PHP och MySQL.
För att få detta att bli lite smidigare att jobba med tänkte jag dumpa databasen och dra in en MySQL 4.1 på min lokala maskin som kör WIN XP Pro.
Sagt o gjort, nu ligger MySQL 4.1 där och även PHP 5.2.5 och jag kan köra phpfiler utan konstigheter. Men av någon anledning så VÄGRAR php kännas vid att det finns en MySQL server installerad.
Får följande felmeddelande:
<code>
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\Inetpub\wwwroot\forums\db\mysql4.php on line 48</code>
Jag har letat som en tok på nätet efter ett svar på detta problem, men jag har inte fått knas på det överhuvudtaget.
Någon som kan visa mig i rätt riktning??
//Johannes - lätt uppgiven.Sv: Installera PHP + MySQL 4.1 på Windows XP med IIS
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.htmlSv: Installera PHP + MySQL 4.1 på Windows XP med IIS
Sv:Installera PHP + MySQL 4.1 på Windows XP med IIS
Jo, följande:
<code>
Ett RPC (Remote Procedure Call) nådde inte fram.
</code>
Jag greppar inte riktigt detta, men jag ska test XAMPP.
Tack för svaret.
//JohannesSv: Installera PHP + MySQL 4.1 på Windows XP med IIS
//Johannes