Vi har precis gjort klart en webapplikation som vi nu driftsatt. Hmm, det var ett helt gäng patchar från Microsoft (sju stycken) varav några kan tänkas ställa till problem. För att utesluta service packet kan du tillfälligtvis avinstallera patcharna. Kan du inte slå på felmeddelanden så att du ser vilken typ av runtime-fel du får, det underlättar ju onekligen felsökningen... Jag avinstallerade uppdateringarna, utan lycka.Massor med konstiga runtime-fel vid dålig uppkoppling????
Webservern är en virituell 2003'a som är helt ren från allt förutom IIS osv...
Vi har använt samma server när vi testat applikationen och allt har funkat bra, men här om dagen när jag loggade på servern stod det ett tjusigt meddelande om att den startarts om pga av en uppdatering som krävde det (varför man nu missat att slå av automatisk uppdatering)... efter det har allt börjat skaka och det skakar ordentligt.
Det kommer runtime-fel i tid och otid, och det verkar blir värre ju sämre uppkoppling man har, surfar man med ett 3G-modem så fungerar nästan ingenting...
Det kan vara så enkelt som ett liten postback som sätter visible till true på en div, ibland måste man klicka flera gånger för att det ska slå igenom....
Jag vet att det inte är så mycket att gå på men, alla idéer är välkommna.Sv: Massor med konstiga runtime-fel vid dålig uppkoppling????
Här kan du läsa mer om dem.
KB923561
KB956572
KB961373
KB963027
KB952004
KB960803
KB959426
Kom ihåg att det i bästa fall är en kortsiktig lösning.Sv: Massor med konstiga runtime-fel vid dålig uppkoppling????
/JohanSv:Massor med konstiga runtime-fel vid dålig uppkoppling????
Jag skrev dock om stora delar av koden så nu fungerar det.
Ang. felmeddelanden så är det så dumt att det kommer knappt några fel, det är snarare avsaknad av rätt ;-)
Detta fick jag vid ett tillfälle.
XML-tolkningsfel: ej välformat
Adress: http://xxx.xxx.se/ba_issue.aspx
Radnummer 1, Kolumn 7:erCase() == "div") //if node has children
------^
Det som är intressant med detta fel är att det smäller i ett javascript som inte anropas från denna sida alls? Skriptet sitter i huvudet (på en mastersida) men men, jag skrev om allt så nu funkar det i alla fall...
Jag sätter detta som löst tillsvidare...
Tack för input.