hej. jag har en server som kör windows server 2008. nu är det så att jag ska skicka mail och jag har väldigt svårt det här med smtp och få det att funka. först och främst jag förstår inte redigt. jag har iis7 och iis6 installerat med smtp tjänsten då. men nu så står det helt still för jag vet inte hur jag ska config detta nu. jag har servern hos fsdata, jag har ingen domän än men ett ip från fsdata som jag använder för att ansluta till min sida på iis:n iaf det jag har svårt med nu är följande och vad som ska stå i. Har inte FSDATA en SMTP-server du kan använda istället? Känns onödigt att sätta upp en egen... Jag har alltid använt externa servrar, så jag har tyvärr inget tips på hur man konfigurerar. Om du har servern lokalt ska du säkert använda localhost, 127.0.0.1 eller serverns ip-nummer som server.windows server 2008 smtp iis7
SMTP Server:
Port:
Authentication settings:
och vad ska jag skriva för smtp i min asp.net kod sen? (har skickat mail osv massor av gånger men aldrig genom egen server om man säger)
jag har sökt på windows server 2008, iis7 & iis6, smtp men blir inget klokare.Sv: windows server 2008 smtp iis7
/Johan