Hej, Har det någon betydelse i vilken ordning du lägger dem? Jag testade det, men nej det blir samma sak oavsett ordning. Nu upptäckte jag en märklig sak.. Det är bara i Firefox som det blir fel, där blir www.domän.se/kontakt > domän.se/contact.php[LÖST] .htaccess contact.php -> /kontakt samtidigt som www.domän.se -> domän.se
Jag försöker få ordning på det här med URL:er på min sida, mha .htaccess
För det första så har gör jag en 301 Redirect för www.domän.se till bara domän.se
<code>
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^domän.se$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://domän.se/$1 [L,R=301]
</code>
Och det fungerar bra.
Jag har inte många länkar på sidan, men vill ändra en länk som heter contact.php till kontakt
och en som heter meny.php till meny
<code>
RewriteRule ^meny$ meny.php [L]
RewriteRule ^kontakt$ contact.php [L]
</code>
Och det fungerar också bra.
Problemet blir när jag lägger båda koderna. Om man går till www.domän.se så ändras det till domän.se, men! om man går till www.domän.se/kontakt så ändras det till domän.se/contact.php
Jag vill ju såklart att det ändras till domän.se/kontakt
Kan någon tipsa mig för hur jag ska göra det?
Tack på förhand!Sv: .htaccess contact.php -> /kontakt samtidigt som www.domän.se -> domän.se
Sv:.htaccess contact.php -> /kontakt samtidigt som www.domän.se -> domän.se
Sv: .htaccess contact.php -> /kontakt samtidigt som www.domän.se -> domän.se
Men i internet explorer (8) så blir det som jag vill www.domän.se/kontakt > domän.se/kontakt
Förstår inte hur det kan ha med webläsaren att göra? Och hur blir det för sökrobotar?
EDIT: Och nu kom jag på att det helt enkelt bara var cachen som ställde till det! Tänk att man kan få sådan bry pga cache. Det gäller att tänka på allt när man felsöker :)