Hej, Hej, Jag anropar min FTP via ipnumret och port 21, jag har mailat dom och kollat vilka inställningar man behöver göra. Jag brukar skriva: ftp.domännamn.se, ftp.192.168.0.1, skriver inte så ofta 192.168.0.1:21 Alltså jag anropar med ftp://192.168.0.1, men jag skriver inget port direkt så, utan det har jag ställt in i IIS. Webbhotellet säger att jag behöver ställa in passiva FTP-portar för att det ska fungera, har du någon erfarenhet av det? Here's How: Fast det är inte riktigt det jag menar, det är en inställning på servern man behöver ställa in, men jag förstår inte vilka inställningar det är man ska göra?Kommer inte åt FTP (Windows Server 2008)
Jag är ny på forumet, om jag har lagt denna i fel forum ber jag om ursäkt för det :)
Mitt problem jag har är att jag har en virtuell server som jag WIndows Server 2008 på, och jag har installerat en webbserver på den (IIS), och jag försöker nu få igång FTP på den, men lyckas inte.
Jag har följt en massa guider för att få igång det, och jag har lyckats komma så långt att den faktiskt "känner igen" användarnamnet och lösenordet, men det blir sedan en "connection timeout" i FTP-programmet.
Jag har min server hos City Cloud, alla typ av tips uppskattas!
Mvh
PatrickSv: Kommer inte åt FTP (Windows Server 2008)
Om du har en virtuell server på ett hotell kanske det är så att du måste öppna port i brandväggen för ftp:n? Ett alternativ kan också vara att fråga din ISP hur man sätter upp en ftp så den fungerar. Hur anropar du din FTP?Sv:Kommer inte åt FTP (Windows Server 2008)
Sv: Kommer inte åt FTP (Windows Server 2008)
Har du testat olika varianter?
Du får nog säkert ett bra svar av domSv:Kommer inte åt FTP (Windows Server 2008)
Sv: Kommer inte åt FTP (Windows Server 2008)
Sv:Kommer inte åt FTP (Windows Server 2008)
Open Internet Explorer from the Start Menu or command line.
On the Internet Explorer menu, click Tools to open the Tools menu.
On the Tools menu, click Internet Options... . A new Internet Options window will appear on the screen.
In the Internet Options window, click the Advanced tab.
First, find the setting called Enable folder view for FTP sites (located near the top of the list of settings). Ensure this feature is disabled (unchecked). Passive FTP mode in Internet Explorer will not work unless this feature is disabled.
Next, find the setting called Use Passive FTP (located approximately halfway down in the list of settings).
To enable the Passive FTP feature, set the checkmark in the box next to the Use Passive FTP setting. To disable the feature, clear the checkmark. Alternately set and clear the checkmark by clicking once inside the checkbox.
Click OK or Apply to save the Passive FTP setting.Sv: Kommer inte åt FTP (Windows Server 2008)
http://tinypic.com/view.php?pic=14wuk4i&s=6