Har skaffat eller fått med rättare sagt win xp home p min nya datro. Med följd att inte pws eller IIS fungerar eller ens går att använda. Har blivit tipsad om Apache, men inte hittat någon bra information om användandet och installationen. Är den lika enkel att använda som pws som jag avnvänt tidigare. Apache är ingen höjdare till ASP som Henkoz skrev och IIS kan/får du inte köra... Det riktiga alternativet är alltså att uppgradera till XP Pro. Nu är det dock så att det går installera IIS ändå, se http://www.15seconds.com/issue/020118.htm, men tänk på att det med all säkerhet strider mot det licensavtalet du har godkännt! Hej, Jaha du, jag testade att göra som det stod på 15seconds och då får jag felmeddelandet: (5) I grabbed the iis.dl_ and iis.in_ from win2k advanced server cd. Har inte tillgång till w2k, annars hade det säkert varit så. Men det står ju oxå att det troligtvis går lika bra med selleri, vilket med facit i hand ju inte stämnde.PWS eller apache skillnad?
Jag använder den endast till att kolla mina .asp sdior med.Sv: PWS eller apache skillnad?
/JohanSv: PWS eller apache skillnad?
Du har ju fått världens chans att testa något annat än bara .asp!! Du kan ta hem t ex Tomcat eller en annan servletcontainer och börja titta på jsp och servlets istället...för att sedan smyga över till J2EE...en lång väg att gå kanske men väl värd mödan...beroende på vad man har för målsättning och krav på de lösningar man bygger förstås.
Men testa javas motsvarighet nu när du har chansen. Kör hårt!
/KlasSv: PWS eller apache skillnad?
http://w1.511.telia.com/~u51109763/image/temp/dump.jpg
Har du någon bra ledtråd till detta fenomen.
Jag hämtade iis.inf och iis.dll på en win98 CDSv: PWS eller apache skillnad?
I would guess similar techniques would work from W98, FP, etc. Use "EXPAND IIS.DL_ IIS2.DLL" from a command prompt Same for IIS2.INF, place IIS2.INF in C:\WINDOWS\INF and IIS2.DLL in C:\WINDOWS\SYSTEM32\SETUP
Jag tycker det verkar rimligare att ta den från W2K, det verkar ju faktiskt som att det är fel version på filen...
/JohanSv: PWS eller apache skillnad?