Jag har problem med min IIS, den som fäljer med w2000 Tyvärr är det inte så enkelt... Hej Jag lägger upp några program som kollar efter Code Red och Nimda, jag är inte hundra på att antivirusprogrammen fixar det, postar länken här sedan.IIS startar inte
Den fungerar inte som webserver och jag kan inte komma åt administratörsverktyget.
Tjänsten "IIS Admin Service" är startad
Vet inte riktigt hur jag ska felsöka heller...
En sak till är att jag inte kan "högerklicka" på några mappar överhuvudtaget i datorn och välja egenskaper, om det har emd saken att göra vet jag inte.
/Per-ErikSv: IIS startar inte
Det har fungerat tidigare, men nu fungerar det inte. När det slutade fungera vet jag inte heller för det var länge sedan jag använde den.
Nånting har hänt nånstans :o(
Jag har för mig att det inte hjälpte att lägg apå servicepack 2 av w2k, men jag sitter och laddar ner sp3 nu för att se om det hjälper.Sv: IIS startar inte
Har du kollat så att du inte har åkt på Code Red och Nimda?
MS rekomendation i sådant fall är att blåsa burken totalt, installera om allt, stänga av IIS, hämta sp2, installera den och sen starta IIS.
/Anna-KarinSv: IIS startar inte
/Anna-Karin.
http://www.cougarit.net/fixNimda.zip Här ligger en zipfil med det som jag har för att kolla efter både Code Red och Nimda, används på egen risk,