Hej jag har windows 2000 pro men de e som så här att iis Har du provat plocka bort IIS och installera den på nytt? Evt. installera senaste SP? Kika i loggboken (under kontrollpanelen - administrationsverktyg) och se om du får nån information om varför den inte startar. Om du har SP3 så kan det vara där problemet ligger, mitt IIS la av efter SP3 installationen det var nån säkerhetsgrej, jag läste inte hur man skulle fixa problemet utan avinstallerade helt enkelt SP3. Finns säkert folk här som vet hur man ska göra. har problem med IIS och sp3 > <b>har problem med IIS och sp3</b>iis funkar inte i windows 2000 pro..
inte funkar.. jag går in på start inställningar sen kontrollpanel.
Administrationsverktyg sen trycker jag på Intenet tjänsthanteraren.
sen kommer de fram. iis då.. sen står de min dators namn ..
trycker jag på den så kommer de fram
standrad ftp platser (stoppad)
standard webbplatser (stoppad)
Sen höger klickar jag standrad webbplatser och trycker startar men då får jag fram
detta medelndet. tjänsten svarar inte på start - eller kontrollbegäran i tid vad kan jag göra åt de ? någon som kan hjälpa mej ??
/MikaelSv: iis funkar inte i windows 2000 pro..
// JarleSv: iis funkar inte i windows 2000 pro..
Borde finnas med nåt slags felmeddelande där.
/MagnusSv: iis funkar inte i windows 2000 pro..
Sv: iis funkar inte i windows 2000 pro..
Ungefär hälften av alla starter ger att den låser sig och inte går och starta om
Problemet är att ibland SÅ DYKER HELA WIN2000 av detta
varför?
igen aningSv: iis funkar inte i windows 2000 pro..
Jag har läst om flera som har haft liknande problem med Win2000/SP3. Själv har jag rullat något tusental och inte upplevt någonting.
Gemensam nämnare för de med problem verkar vara hemanvändare, vilket gör det troligt med ett drivrutinsproblem. Hemanvändare som "är lite bättre" brukar ha en viss förmåga att installera det senaste av allt de kommer över.
Om du kör en ny install + windowsupdate + SP3 (utan 3djeparts mjukvaror/drivrutiner) så är jag 95% säker på att du inte upplever något problem med Win2000/SP3.