Hej! har du installerat programmet då? Ja, men hur ska jag ställa in? Har lekt runt lite till nu, men det funkar inte... Alltså Kontrollpanelen/Användarkonton? Kolla vilka grupper som finns efter att du har installerat FTP servern. Och lägg till användaren i rätt grupp. Grupper? Hur kollar man det då? Jag har som du märker aldrig gjort detta förut, du får gärna förklara lite tydligare, vore jättesjysst! Kolla i datorhanteringen som ligger i kontrollpanelen -> administrationsvektyg, där kan man hantera användare och grupper smidigt.FTP med IIS 5.1?
Jag har äntligen lyckats öppna portarna till min webserver och det funkar fint, men nu tänkte jag även öppna lite ftp... Hur gör man?
Har tillåtit anonyma användare, men ändå kommer inte mina kompisar in, det händer ingenting..
Antagligen nåt jag inte ställt in.Sv: FTP med IIS 5.1?
ftp:n ställer du i så fall in på samma ställe som IIS:en =)Sv: FTP med IIS 5.1?
Man ska ju gärna kunna kolla som anonym.
Och hur gör jag om jag vill lägga till användarkonton så mina kompisar måste logga in?Sv: FTP med IIS 5.1?
Skapade en användare som heter anonymous och har lösenordet anonymous, men det fungerade inte ändå...?Sv: FTP med IIS 5.1?
Sv: FTP med IIS 5.1?
Vore gött att få igång en ftp-server här hemma...Sv: FTP med IIS 5.1?