Hej på er, (salig blandning i rubriken, eller hur. Förklaring till detta kommer nedan) Kan väl försöka svara en liten del åtminstone:ISAPI VB C++ och sessioner
Vet någon av er om man kan komma åt sessioner på en server med hjälp av ISAPI-komponenter ISAPI. Skulle vilja när användare klickar på en länk på en site kunna mäta värdet av en sessionsvariabel innan jag går vidare.
Ja, jag vet att jag kan göra detta direct på asp-sidan. Men denna mätning måste jag göra oavsett om det är ett html-dok eller asp-dok som länken pekar mot. Utan att den kodlogik som krävs för detta finns i dokumentet.
Undrar också om det är så illa som jag börjar misstänka att man är tvungen att jobba med C++ för att kunna skriva egna ISAPI-komponenter?
MVH
KjellSv: ISAPI VB C++ och sessioner
<b>Undrar också om det är så illa som jag börjar misstänka att man är tvungen att jobba med C++ för att kunna skriva egna ISAPI-komponenter?</b>
Har sett någonstans ett extratillägg som gör att man kan skriva ISAPI-filter m.m via VB, minns dock inte var, men jag skulle INTE rekommendera dig att skriva dem i VB, ISAPI-filter kan bli väldigt tunga för servern, och VB är absolut inte gjort för denna uppgift.
Så "tyvärr", du blir nog tvungen att arbeta med C++.
/Michael